Starostwo otrzymało decyzję środowiskową w sprawie łącznika autostradowego. Została ona wydana zgodnie z I wariantem lokalizacyjnym przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie. Decyzja ta ma nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Ta decyzja otwiera nam dalsze procedowanie związane z budową łącznika. Zabezpieczone są środki na ten cel, będzie to montaż finansowy Województwa Małopolskiego, Powiatu Bocheńskiego i Gminy Miasta Bochnia. Zgodnie z założeniami łącznik ma powstać w trybie zaprojektuj i wybuduj – mówi Ludwik Węgrzyn, starosta bocheński,
Projekt zakłada budowę połączenia drogowego węzła autostradowego A-4 „Bochni” z droga krajową nr 94 o długości powyżej 1km, zgodnie z I wariantem lokalizacyjnym. Rozpoczyna się on w miejscowości Bochnia, skrzyżowaniem z drogą krajową nr 94 (dalej DK94) i ulicą Brzeską oraz nowo projektowaną drogą lokalną. Na połączeniu tych dróg zaproponowano pięciowylotowe skrzyżowanie typu rondo. Południowym wlotem do ronda dociera nowo projektowany ok. 555 m odcinek drogi, która biegnąc równolegle do DK 94 będzie w dużym stopniu służyła jako dojazd do posesji zlokalizowanych wzdłuż DK 94 po stronie południowej.
Projektowana drogą łącząca się z rondem za pomocą wlotu północnego biegnie na północ bezkolizyjnie przekraczając nasyp kolejowy. Następnie skręca w kierunku północno-zachodnim dochodząc do ul. Krzeczowskiej, z którą krzyżuje się wykorzystując lukę w zabudowie (skrzyżowanie ma postać ronda jednopasowego). Na dalszym odcinku trasa zmierza na północ w kierunku zakładu Stalprodukt S.A. dochodząc do bocznicy kolejowej tych zakładów. Następnie projektowana trasa łącznika skręca na północny-wschód i biegnie wzdłuż bocznicy kolejowej, po czym łączy się z drogą powiatową nr 1424K (dalej DP1424K) i węzłem A-4 „Bochnia”. Planowane połączenie autostrady z DK94 przewiduje się jako dwukierunkową drogę jednojezdniową, dwupasową klasy G.
Podsumowując: w ramach łącznika powstaną trzy ronda: jedno przy Bocheńskiej Strefie Aktywności Gospodarczej, kolejne na skrzyżowaniu z ul. Krzeczowską , a ostatnie przy włączeniu w ul. Brzeską. To ostatnie ma mieć pięć zjazdów. Natomiast nad torami kolejowymi ma powstać wiadukt.
Szacuje się, że inwestycja pochłonie ok. 94 mln zł.