W 2015 roku kopalnię soli w Bochni odwiedziło 156 539 turystów. To o ponad 11 tysięcy więcej niż rok wcześniej: w 2014 r. podziemne wyrobiska zwiedziły 145 624 osoby.
W skali 2015 roku zanotowano wzrost liczby turystów o 8 procent. Największy miał miejsce w lutym (o ok. 20 procent), kwietniu (17 procent), a zwłaszcza w październiku (niemal 22 procent) i grudniu (blisko 20 procent). Rekordowym pod względem frekwencji miesiącem był czerwiec (23 165 osób), choć i tak nie udało się przebić wyniku z czerwca 2013 r. (27 189 osób). Latem wzrost był niższy: o ok. 3-4 procent.
Najsłabszym miesiącem 2015 roku był styczeń: 7137 osób (w 2014 r. 6833 osoby), ten okres jednak zawsze odznacza się spadkiem liczby turystów.
Krzysztof Zięba, prezes Kopalni Soli Bochnia uważa, że wzrost frekwencji wynika ze wzmożonych działań marketingowych żupy. Nie jest to przypadek, tylko efekt zwieszonego zainteresowania kopalnią, a także cyklicznych imprez organizowanych pod ziemią, jak bal andrzejkowy, sylwestrowy, mikołajki dla dzieci – mówi prezes. Dodaje, że dobre wyniki są notowane, mimo, że komora Ważyn była okresowo nieczynna z powodu prowadzonych prac remontowych. Będą one kontynuowane w tym roku.
Warto dodać, że w styczniu br. po raz pierwszy od pięciu lat w podziemiach kopalni soli w Bochni miała miejsce studniówka, niewykluczone, że w przyszłym roku będzie ich więcej.