8 czerwca odcinek drogi krajowej nr 75 pomiędzy Szarowem a Targowiskiem zostanie zamknięty dla ruchu na najbliższe 3 miesiące. Ruch zostanie poprowadzony objazdami.
– Od najbliższego poniedziałku wykonawca przebudowy drogi krajowej nr 75 na odcinku Szarów – Targowisko przystępuje do kolejnego etapu prac. Technologia wykonywania robót nawierzchniowych wymaga, by odbywały się one całą szerokością jezdni, co w przypadku drogi jednojezdniowej wiąże się z koniecznością jej wyłączenia z ruchu. Dlatego też podróżujących drogą krajową nr 75 Niepołomice – Targowisko czekają poważne utrudnienia – będą musieli korzystać z wyznaczonych objazdów – podaje Magdalena Chacaga, Główny Specjalista ds. Komunikacji Społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie.
– Samochody o masie całkowitej poniżej 3,5 tony jadące dk 75 od strony Niepołomic w kierunku dk 4 w Szarowie zostaną skierowane na drogę powiatową K 2006 w kierunku Kłaja, a tam 1/ dalej drogą powiatową K 2006 do Proszówek, a następnie drogą wojewódzką nr 965 do Bochni i dalej na dk 4 lub 2/ na drogę powiatową K 2007 Kłaj – Cichawa, co wyprowadzi je na dk 4 w rejonie Grodkowic. Samochody o masie całkowitej powyżej 3,5 tony jadące z Krakowa do Tarnowa zostaną już w Krakowie skierowane na objazdy drogami krajowymi nr 4 lub 79 i 73 – dodaje.
Prace związane z przebudową drogi krajowej nr 75 między Szarowem a Targowiskiem trwają od połowy kwietnia. Modernizacji jest poddawany blisko dwukilometrowy odcinek, który w przyszłości będzie stanowił łącznik węzła autostrady A4 z drogą krajową nr 4.
Opis inwestycji:
Wykonawcą inwestycji jest BUDOSTAL – 5 SA. Wartość kontraktu wynosi:
7.976.151,77 zł. Zakres zadania obejmuje:
– frezowanie warstw asfaltowych jezdni;
– rozebranie istniejącej podbudowy istniejących kruszywa łamanego;
– rozbiórkę istniejących krawężników;
– ułożenie nowego krawężnika;
– ułożenie nawierzchni chodnika z kostki brukowej betonowej;
– regulację rowów na całej długości projektowanego odcinka;
– humusowanie skarp o grubości 10 cm wraz z obsianiem;
– umocnienie skarp elementami betonowymi;
– przebudowę istniejących przepustów;
– budowę przepustów pod zjazdami;
– przebudowę kanalizacji deszczowej fi 500 kolidującej z przebudowywanym
odcinkiem drogi, która obejmuje wykonanie przepustu z rur fi 600, studni
kanalizacyjnej żelbetowej 2000x2000m oraz odcinka kanalizacji do istniejącej
studni wpadowej;
– wykonanie nasypów z gruntu z dokopu;
– wykonanie pełnej nowej konstrukcji podbudowy w miejscach poszerzenia
jezdni:
– podbudowa zasadnicza z BA o grubości 16 cm na DK75 i o grubości
8 cm na drogach dojazdowych,
– podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie
grubości 20 cm,
– warstwa wzmacniająca z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o
grubości 25 cm na DK75 i o grubości 20 cm na drogach dojazdowych,
– warstwa odsączająca z kruszywa naturalnego o grubości 20 cm na DK 75 i o
grubości 15 cm na drogach dojazdowych,
– warstwa odcinająca z geowłókniny;
– wykonanie warstwy wiążącej z WMS o grubości 6 cm;
– wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki SMA o grubości 4 cm;
– regulację zwisów nn;
– przebudowę i budowę sieci gazowej;
– przebudowę geometrii czterech skrzyżowań: wykonanie lewoskrętów, pasów
włączania oraz wysp kanalizujących ruch pojazdów;
– przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK4 z DK75 oraz budowa
sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr P2007K;
– przebudowę elementów organizacji ruchu (oznakowania pionowego i poziomego,
elementów bezpieczeństwa ruchu),
– wycinkę krzewów.
27 kwietnia 2009 roku MB