Bochnia dostała infomat. Elektroniczne urządzenie, dzięki któremu można zasięgnąć informacji turystycznej, znajduje się na terenie szybu Campi. Pierwotnie infomat miał stanąć na Rynku, nie udało się jednak w porę spełnić procedur.
Tzw. wewnętrzny infomat turystyczny udało się bezpłatnie pozyskać dzięki przynależności Bochni w Stowarzyszeniu „Małopolska Organizacja Turystyczna” (MOT). Urządzenie zainstalowano w budynku Biura Obsługi Turystyki Kopalni Soli Bochnia przy Szybie Campi, a więc w miejscu gdzie ma miejsce największy przepływ turystów na terenie miasta.
Jest to dotykowy wyświetlacz, na którym turyści mogą obejrzeć atrakcje turystyczne zarówno Bochni jak i powiatu oraz całej Małopolski – wyjaśnia Maciej Piątek, szef promocji miasta.
Zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy burmistrzem Bochni a prezesem Kopalni, spółka odpowiedzialna jest za udostępnienie urządzenia do publicznego wykorzystania w godzinach otwarcia Biura Obsługi Turystyki, głównie poprzez dostarczenie energii elektrycznej i sieci Internet.
To nie jedyna korzyść z naszego członkowska w MOT. Materiały reklamowe miasta zostały wysłane na zagraniczne targi turystyczne m.in. do Madrytu, Utrechtu, Wiednia czy Bratysławy, a także na szereg krajowych targów w tym w Warszawie, w Łodzi oraz w Katowicach. Środki budżetowe miasta przeznaczone na promocję nie pozwoliłyby nam na bezpośrednie uczestnictwo w tych wszystkich imprezach branżowych – dodaje Maciej Piątek.
W ubiegłym roku Bochnia miała szansę na darmowy infomat zewnętrzny, który miał stanąć na Rynku. Niestety okazja przepadła. Ze względu na ustalenia z konserwatorem zabytków nie byliśmy wtedy w stanie tak szybko zdobyć jego zgody na zamontowanie tego infomatu zewnętrznego. Udało nam się natomiast uzyskać infomat wewnętrzny, który już działa – dodaje Maciej Piątek.