Przeprowadzenie referendum w sprawie budowy parkingu podziemnego na Placu Okulickiego kosztowało ponad 48 tys. zł – poinformował w czwartek burmistrz Stefan Kolawiński.
Informacja o kosztach referendum z 23 listopada znalazła się w sprawozdaniu z działalności burmistrza.
Zaplanowany koszt przeprowadzenia głosowania to 100 tys. zł, wykonanie sięga niecałej połowy tej kwoty: 48 285,24 zł.
Większość kosztów stanowią diety członków miejskiej komisji do spraw referendum (8 osób) oraz 16 komisji obwodowych (łącznie 128 osób). Przewodniczący MKR dostał 650 zł diety, jego zastępca 600 zł, a członkowie komisji po 550 zł. Przewodniczący obwodowej komisji referendalnej dostali diety w wysokości 380 zł, ich zastępcy po 330, a członkowie komisji 300 zł.
Pozostałe koszty to sporządzenie i wydruk kart do głosowania (1013,98 zł), zakup pieczątek (527 zł), materiały biurowe (750,12 zł), koszty wynajmu 4 z 16 lokali (800 zł), transport wyposażenia (300 zł) i środki czystości (184,14 zł).
Referendum okazało się nieważne z powodu zbyt niskiej frekwencji (do głosowania poszło niespełna 3 tys. osób spośród ponad 23 tysięcy uprawnionych).