Cztery artykuły spożywcze z Bochni i okolic zostały zgłoszone do konkursu na produkt regionalny sprzedawany na Placu Targowym przy ul. Partyzantów. Teraz bocheński miód oraz lody jogurtowe, a także kiełbasę wiejską z Biskupic ocenią jurorzy na szczeblu wojewódzkim.
14 kwietnia w siedzibie Urzędu Miasta Bochnia, Komisja Konkursowa oceniła produkty zgłoszone do Konkursu „Mój Rynek – Mój produkt 2015 r.”. Wybrano 4 propozycje i przesłano do Urzędu Marszałkowskiego, do kolejnego, regionalnego etapu konkursu.
Przy wyborze ofert Komisja oceniała w szczególności:
1) Walory organoleptyczne – smak i zapach.
2) Funkcjonalność i estetyczny wygląd produktu/opakowania – atrakcyjność produktu/opakowania, cechy praktyczne oraz przekaz emocjonalny, precyzyjne informacje sformułowane na opakowaniu dla konsumentów,
3) Lokalne pochodzenie produktu – produkt z regionu, z surowców lokalnie dostępnych lub/i z użyciem lokalnych metod wytwarzania. Najprościej można określić produkt lokalny, jako taki, który mieszkańcy danego terenu uważają za coś oczywistego, czasem wręcz pospolitego, a osoby z zewnątrz za specyficzne i niepowtarzalne,
4) Związek z tradycją, kulturą – produkt, którego skład, sposób produkcji lub przetwarzania odpowiada tradycyjnej praktyce w odniesieniu do tego produktu lub został on wytworzony z surowców lub składników, które są tradycyjnie stosowane.
Wybrane produkty to:
– MIÓD FACELIOWY – „Pasieka u Kiejdów”, Bochnia
– MIÓD RZEPAKOWO-GRYCZANY – „Gospodarstwo Pasieczne” Janusz Słowik, Bochnia
– LODY JOGURTOWE – „Cafeteria Espresso” Artur Loryś, Bochnia
– KIEŁBASA WIEJSKA Z BISKUPIC – „Przetwórstwo Mięsne” Michał Jaszczyk, Biskupice
Wojewódzka Kapituła Konkursowa dokona oceny zgłoszonych produktów wg kryteriów określonych w regulaminie, a następnie wyłoni dwa produkty, które uzyskają największą liczbę punktów i przekaże do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w terminie do 30 kwietnia 2015 r.
Na etapie regionalnym konkursu dla producentów 2 produktów wybranych przez Wojewódzką Kapitułę Konkursową przygotowano atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz możliwość wzięcia udziału w zagranicznym wyjeździe studyjnym z zakresu sprzedaz bezpośredniej. Wszyscy laureaci regionalnego etapu konkursu, będą mieli możliwość bezpłatnego udziału w pikniku „Poznaj Dobrą Żywność”.
O wynikach kolejnych etapów konkursu będziemy informować na bieżąco.