Nowy regulamin organizacyjny Starostwa już obowiązuje. Zgodnie z zapowiedziami Ludwika Węgrzyna, część urzędników została przesunięta do innych zadań niż dotąd, a kilka osób straciło pracę. Zatrudniono też Dyrektora Wydziału Rozwoju Powiatu i Inwestycji.
Jak informowaliśmy kilka tygodni temu na łamach mojaBochnia.pl, starosta Ludwik Węgrzyn zapowiadał zmiany personalne w urzędzie. Podczas marcowej sesji przyjęto nowy regulamin organizacyjny urzędu. Wszedł on w życie w poniedziałek 20 kwietnia.
Wprowadzenie nowego regulaminu ma na celu uproszczenie przepływu informacji w starostwie, odbiurokratyzowanie urzędu ale także wymierne oszczędności finansowe. Aby uprościć obsługę klientów urzędu istniała potrzeba spłaszczenia struktury organizacyjnej. Wydziały są niewielkie, zatem podział na referaty był zbędny, natomiast dla potrzeb kierowania wydziałami, zostały utworzone zespoły. Wprowadzone zmiany wpłyną również na zwiększenie dostępności do dokumentacji geodezyjnej – informuje portal mojaBochnia.pl Sabina Kierepka z biura prasowego Starostwa.
Reorganizacja urzędu uwzględnia m.in. obecną perspektywę finansową Unii Europejskiej. Zbliża się nowy okres programowania, nowe priorytety, nowe szanse na pozyskanie środków pochodzących z Unii Europejskiej, dlatego też zaszła potrzeba powstania Wydziału Rozwoju Powiatu i Inwestycji – dodaje Sabina Kierepka.
Nowy regulamin organizacyjny wpłynie na zmiany kadrowe poprzez przesunięcie 7 pracowników pomiędzy wydziałami. 4 pracowników otrzymało rozwiązanie umowy pracy z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia. Na dzień 31 marca w starostwie zatrudnionych było 118 osób, a na dzień 21 kwietnia – 117 osób.
W wyniku porozumienia między urzędami w Starostwie został zatrudniony Dyrektor Wydziału Rozwoju Powiatu i Inwestycji. Jest nim Andrzej Śliwa, który dotąd pracował w Urzędzie Gminy Drwinia, a wcześniej (do 2011 r.) w Starostwie był dyrektorem Wydziału Inwestycji.
W wyniku reorganizacji, z dniem 20 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Bochni powstało 10 wydziałów:
1. Organizacyjno-Prawny,
2. Finansowo-Księgowy,
3. Rozwoju Powiatu i Inwestycji,
4. Gospodarki Nieruchomościami,
5. Architektury i Budownictwa,
6. Komunikacji i Transportu,
7. Spraw Społecznych i Zarządzania Kryzysowego,
8. Oświaty, Promocji i Aktywności Społecznej,
9. Geodezji i Kartografii,
10. Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
W Biuletynie Informacji Publicznej podano na razie nowy skład personalny Wydziału Spraw Społecznych i Zarządzania Kryzysowego. Pełniącą obowiązki dyrektora (w miejsce Marka Jakubasa) została Maria Jachym, wieloletnia pracownica tego wydziału. Podlegają jej: Marek Jakubas, Paweł Linca, Magdalena Gacek i Elżbieta Waśniowska.