Uwaga na maile i telefony z informacją o możliwości przeliczenia świadczeń wypłacanych przez ZUS. Osoby podszywające się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą kierować do emerytów zawirusowaną korespondencję elektroniczną lub namawiać do płatnych porad.
W ostatnich dniach do niektórych z klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotarła korespondencja mailowa z informacją o możliwości przeliczenia emerytury w związku z majową zmianą przepisów Ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, która wskazywała jakoby jej nadawcą był sam Zakład.
Dla osób zainteresowanych przeliczeniem świadczeń podany był adres kontaktowy dyrektora i zastępcy dyrektora oddziału ZUS. Mail zawierał również załącznik, który był najprawdopodobniej zawirusowany. Inni klienci odebrali z kolei telefony z informacją o możliwości przeliczenia emerytury w oparciu o nowe przepisy. Osoba dzwoniąca podając się za pracownika ZUS proponowała spotkanie i pomoc, oczywiście za pieniądze – mówi Magdalena Chrzanowska, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Tarnowie.
W związku tymi przypadkami, Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że pracownicy ZUS nie przesyłają klientom korespondencji mailowej z informacją o możliwości skorzystania z przeliczenia świadczenia ani nie kontaktują się w tej sprawie telefonicznie. Stąd uczulamy i prosimy o ostrożność – dodaje.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwość co do wiarygodności kontaktujących się osób, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem telefonu: 22 560 16 00.
Szczegółowych informacji dotyczących możliwości przeliczenia świadczenia udzielą pracownicy COT oraz pracownicy Sali Obsługi Klientów Oddziału ZUS w Tarnowie.