Budowa parkingu wielopoziomowego w Bochni ciągle nie została rozpoczęta, tymczasem inwestycja ma być gotowa na koniec października. Do tej pory nie ma jeszcze pozwolenia na budowę tzw. węzła przesiadkowego obok dworca PKP.
Burmistrz Stefan Kolawiński nie kryje, że terminowe wykonanie 4- poziomowego parkingu może być nierealne. Występują zagrożenia i trudności, natomiast wykonawca i urząd miasta będzie dążył do tego, żeby termin został utrzymany, żeby to wszystko co jest jeszcze przed nami – mówię tu o trudnościach – wspólnie niwelować, po to żeby zakończyć prace w terminie – powiedział 3 czerwca w rozmowie z dziennikarzami.
Budowę parkingu wielopoziomowego podzielono na kilka odrębnych zadań. Ma to ułatwić proces inwestycyjny. Wszystkie projekty zostały wykonane i uzgodnione. Są też orientacyjne terminy rozpoczęcia poszczególnych prac. Pozwolenia na budowę Bikes&Ride i rozpoczęcie jego budowy – do końca czerwca, pozwolenie na budowę i rozpoczęcie prac przy przebudowie ciągów komunikacyjnych ulic Poniatowskiego i Kolejowej do skrzyżowania z Wojska Polskiego – do końca czerwca – mówi Andrzej Koprowski, asystent burmistrza Bochni.
Z kolei uzyskanie pozwolenia na budowę i rozpoczęcie prac przy budynku parkingu wielokondygnacyjnego Park&Ride przewidziano do końca lipca. Największe komplikacje i uciążliwości przy projektowaniu i budowie kompleksu parkingowo-przesiadkowego pojawiły i pojawiają się na styku z inwestycjami obecnie prowadzonymi przez PKP. Konieczna była zgoda ministerialna na odstępstwa od obowiązujących przepisów w stosunku do obowiązujących odległości od obiektów kolejowych. Minister scedował to uprawnienie na Starostę Powiatowego – wyjaśnia Andrzej Koprowski.
Dodatkowe prace projektowe wymusiła też konieczność jak najlepszego odizolowania mieszkańców pobliskiego osiedla od potencjalnych uciążliwości. W związku z tym, wnioskowaliśmy do Zarządu Województwa Małopolskiego o przesunięcie terminu zakończenia inwestycji na połowę grudnia br. Zaznaczam, że inwestycja została podzielona na poszczególne zadania i robiona jest w systemie zaprojektuj i wybuduj. Takie rozwiązanie pozwala na podjęcie prac przy poszczególnych elementach inwestycji, bez konieczności oczekiwania na wszystkie pozwolenia, odstępstwa itd. Oznacza to, że jeżeli przeszkodą jest np. odstępstwo dot. budynku Park&Ride, to nie ma ono wpływu na budowę Bike&Ride, czy przebudowę ciągów komunikacyjnych – zaznacza asystent burmistrza.
Parking wielopoziomowy w Bochni będzie miał 192 miejsca dla samochodów osobowych oraz stanowiska postojowe dla minimum 40 rowerów oraz co najmniej 24 motocykli i skuterów. Koszt budowy obiektu to ok. 8,8 mln zł. 85 procent tej kwoty pochodzi z unijnej dotacji.