W związku z rozszerzeniem zakresu działań Centrum Powiadamiania Ratunkowego, Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie poszukuje kandydatów na 25 stanowisk operatorów numerów alarmowych.
Do ich zadań należy przede wszystkim przyjmowanie zgłoszeń przekazywanych na numery alarmowe 112, 997, 998, 999. Po zweryfikowaniu, czy dane zgłoszenie wymaga interwencji, operatorzy przekazują informację o zagrożeniu zdrowia, życia lub mienia do właściwych służb. Co istotne, wykorzystują do tego specjalny elektroniczny formularz, dzięki czemu służby automatycznie otrzymują najistotniejsze dane np. o tym, gdzie wydarzył się wypadek. Gdy operator prześle ten formularz służbom (dokładniej – dyspozytorom jednostek ratowniczych), przekazuje informację zwrotną osobie, która zadzwoniła na numer alarmowy – mówi Joanna Paździo z biura Wojewody Małopolskiego.
W pracy operatorów numerów alarmowych szczególnie liczy się więc samodzielność i koncentracja oraz umiejętność współpracy z policją, strażą pożarną czy pogotowiem ratunkowym. Muszą oni umieć skutecznie się komunikować i dokładnie przekazywać informacje. Ważna jest też odporność na stres, a także umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu – dodaje.
Wymagania stawiane kandydatom na operatorów numerów alarmowych:
– minimum średniego wykształcenia,
– znajomości języka obcego w stopniu komunikatywnym (potwierdzonej stosownym dokumentem lub oświadczeniem kandydata),
– znajomości przepisów dotyczących systemu powiadamiania ratunkowego, przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy,
– bardzo dobrej znajomości obsługi komputera.
Zgłoszenia przyjmowane są do do 31 lipca 2015 r. Więcej szczegółów tutaj.