Najnowsza akcja prewencyjna policji pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie” ma za zadanie przypomnienie sprzedawcom zasad handlu alkoholem, a docelowo zmniejszenie liczby pijanych nastolatków.
Organizatorami akcji są Komenda Główna Policji oraz Związek Browary Polskie. W ramach kampanii policjanci w całej Polsce odwiedzą punkty sprzedaży alkoholi i przypomną o obowiązujących przepisach sprzedaży alkoholu. Do sprzedawców trafią też plakaty, ulotki i naklejki z hasłem przewodnim akcji.
W ten sposób chce się zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby niepełnoletnie. Dodatkowym zagadnieniem w tej kwestii jest również sytuacja wydawania dowodów osobistych osobom niepełnoletnim, dokument różni się tylko datą ważności (wydawany jest na 5 lat) – Zwracamy uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol – podkreślają policjanci.
To nie jedyne działania policji poprawiające nasze bezpieczeństwo. Obecnie na bocheńszczyźnie trwa akcja rozdawania elementów odblaskowych dzieciom oraz dorosłym. – Zeszłoroczne doświadczenia wskazują, że jest to dobra droga do poprawy bezpieczeństwa na drogach i w szkołach w myśl znanej zasady kryminologii; „Lepiej zapobiegać niż karać” – podkreśla Leszek Machaj, rzecznik bocheńskiej policji.
Brawo! Świetna akcja! Chodzą takie pijane fifoki-maloletnie i rozrabiają tylko. Czas z tym skończyć!
Sama jestem sprzedawczynią w sklepie gdzie jest monopol,myślę,że jest to świetna akcja zbliżająca nas do bezpieczeństwa,jestem z niej zadowolona i napewno będę się do niej stosować.