Prace związane z budową łącznika autostradowego powoli ruszają do przodu, na razie na etapie projektowania. Na dzień dzisiejszy znany jest już projekt owego przedsięwzięcia.
W ostatnią środę z projektem łącznika autostradowego, który ma połączyć zjazd z węzła autostradowego w Bochni z drogą krajową nr 4 zapoznał się burmistrz Bogdan Kosturkiewicz.
– W ramach inwestycji planuje się budowę trzech rond komunikacyjnych, w tym ronda jednopoziomowego turbinowego na skrzyżowaniu łącznika oraz drogi krajowej nr 4 – podaje Urząd Miasta.
Przypomnijmy, łącznik autostradowy to pomysł na połączenie planowego zjazdu z autostrady A4, który ma być usytuowany w pobliżu drogi na Uście Solne z drogą nr 4. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla miasta, bo pozwala na ominięcie centrum Bochni, kierowcom, którzy chcieliby przedostać się z autostrady na krajową „czwórkę”.
Trasa planowanego połączenia autostrady będzie biegła od drogi powiatowej do Uścia Solnego poprzez tereny miasta w pobliżu „Stalproduktu”, przez tory kolejowe aż do drogi krajowej nr 4.
Ciekawe po co robiony jest remont nawierzchni i wymiana krawężników przy wyjeździe z Bochni na obwodnicę, skoro ma tam być rondo?
Dokładam jeszcze 2 pytania :
1.Dlaczego burmistrz i starosta opowiadali że PKP ufunduje w ramach tego łącznika wiadukt nad torami, jeżeli teraz PKP ogłosiła , że wybuduje wiadukt na Krzeczowskiej ?
2.Dlaczego burmistrz i starosta zapewniali, że GDDKiA dołoży się do finansowania łącznika , jeżeli od razu było wiadome, że przepisy na to nie pozwalają – niedawno czytałem w prasie oświadczenie ministra.