Taka kwota zostanie zainwestowana w bocheński budynek dworca kolejowego. Jego gruntowny remont ma się rozpocząć w przyszłym roku. Dowiedz się co zostanie zrobione za te pieniądze.
Budynek dworca kolejowego w Bochni powstał w 1885 roku i choć wciąż nie jest wpisany na listę zabytków, podlega doglądowi konserwatorskiemu. Mimo, że obiekt który przedstawia architektoniczny styl secesyjny mógłby być wizytówką Bochni, od lat 60 nie był gruntownie remontowany. W przyszłym roku taki stan ulegnie zmianie, bo PKP otrzymało pieniądze na modernizację dworców i bocheński obiekt jest na liście.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku Urząd Miasta i PKP podpisało porozumienie dotyczące przejęcia przez miasto części terenów wokół dworca należących do kolei. – Ta umiejętność współpracy PKP z samorządem została doceniona i zaowocowała przyznaniem krakowskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych środków na modernizację budynku dworca i jego najbliższego otoczenia – podkreśla Gustaw Korta, zastępca burmistrza.
DOKP Południe, która swym zasięgiem obejmuje dwa województwa otrzymało środki na remonty pięciu obiektów dworcowych: w Bochni, Brzesku, Zabierzowie, Łańcucie i Przeworsku, jednak bocheński projekt otrzymał pierwsze miejsce i najwięcej środków z puli ok. 13 mln zł przeznaczonych na ten cel.
PKP chce zacząć realizację tego przedsięwzięcia w marcu 2010, koniec wszystkich prac jest przewidywany na wiosnę 2012 roku, przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w Polsce. Dworzec zyska bardzo wiele, poprawi się jego estetyka oraz, co bardzo ważne, zostanie on też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. – Jednym z zasadniczych elementów remontu będzie przygotowanie pochylni dla osób niepełnosprawnych tak, by przedostawanie się na perony było łatwe i bezkolizyjne. Sam budynek zostanie osuszony i następnie docieplony w systemie niemieckim, od wewnątrz. Poza tym zostaną przystosowane pomieszczenia dworcowe do celów sanitarnych. Obecne toalety, które znajdują się na zewnątrz zostaną w przyszłości, przy okazji realizacji przez miasto planowanego parkingu i węzła przesiadkowego, zostaną wyburzone – zapowiada Gustaw Korta.
Jest to pierwszy, ale bardzo duży krok w stronę uatrakcyjnienia terenów wokół dworca kolejowego, co planuje Urząd Miasta. Kolejny etap tego zadania to budowa węzła przesiadkowego i „park and ride”, może się on rozpocząć dopiero po przekazaniu działki przez kolei miastu. – Pierwszy elementem przekazywania tych terenów jest wyłączenie ich z tzw. terenu zamkniętego. O to w tej chwili wystąpiły Polskie Koleje Państwowe do Ministra Infrastruktury, który określał zasięg tych terenów zamkniętych w okolicy stacji PKP – poinformował nas zastępca burmistrza. Ten etap procedury trwa około roku.
No i lux
e tam….. to teraz bezdomni beda załatwiac swoje potrzeby fizjologiczne w super warunkach a ludzie dalej beda czekac na zewnatrz na pociag
obiecanki cacanki pkp chętnie powtarzane przez naszych burmistrzów !!! – tak samo było z wiaduktem kolejowym na łączniku do zjazdu z autostrady. kiedyś szumnie go zapowiadali, teraz mówią że pkp nie ma nawet na płace, oznakowanie przejazdów kolejowych a co dopiero remont pałacu!