4434 głosy zdobyła Bochnia w Turnieju Miast Zumi. Tym samym Miasto Soli obroniło 3 miejsce, które zajmowało od kilku dni. Teraz Bochnię czeka promocja w dwóch ogólnopolskich serwisach za kwotę 50 tys. zł.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęły Ustrzyki Dolne (3611 głosów – 38,484%). Na drugiej pozycji znalazła się Gołdap (5069 głosów – 36,871%). Bochnia, wprawdzie z drugą ilością głosów (4434), znalazła się dopiero na miejscu trzecim. Wpłynął na to wskaźnik przeliczający „wagę” danego głosu na liczbę mieszkańców. W przypadku Bochni, która jest bardziej liczna (29 550) niż Gołdap (15 600) i Ustrzyki Dolne (9 478), wskaźnik wyniósł 14,729%.
Bochnia zajęła też drugie miejsce w każdej z czterech kategorii sondy: biznes, ekologia, turystyka, bezpieczeństwo. W każdym przypadku niewielką liczbą głosów wyprzedziła nas Gołdap.
Walka w Turnieju Miast była zażarta. Bochnia nie wywalczyłaby trzeciego miejsca, gdyby nie mobilizacja internautów. Roznosili oni na terenie Bochni plakaty, a w minioną sobotę zachęcali do głosowania w kilku punktach na terenie miasta: w holu Krytej Pływalni, w Galerii Rondo, Galerii Bocheńskiej, w Parku Uzbornia. Na ostatniej prostej kampanię wsparł Marek Piekarczyk.
To pierwszy taki wynik, jaki Bochnia wywalczyła w Turnieju Miast Zumi. W 2015 r. Miasto Soli znalazło się na miejscu 24, rok wcześniej na 52, a w roku 2013 na …207 pozycji. Niewykluczone, że gdyby zmasowana kampania internautów rozpoczęła się wcześniej, Bochnia byłaby jeszcze wyżej. W chwili naszej pierwszej publikacji (27 października), Gołdap miała już 1126 głosów, Ustrzyki Dolne – 717, a Bochnia – zaledwie 14 głosów.
Niewątpliwie jednak, trzecia pozycja zdobyta w tak krótkim czasie jest sukcesem i pokazuje ogromny potencjał drzemiący we współpracy wielu osób dla dobra wspólnego. Do wykorzystania w przyszłości.