W niedzielę, 20 listopada br. w godzinach 10.00-18.00 w Centrum Handlowym Galeria „Rondo” w Bochni odbędzie się bezpłatna akcja profilaktyczna w ramach ogólnopolskiego projektu „Zadbaj o swoje serce”.
Każda osoba, która w tym czasie odwiedzi miasteczko medyczne będzie mogła za darmo wykonać badanie EKG, sprawdzić poziom cholesterolu i glukozy, zmierzyć ciśnienie, wykonać analizę składu ciała oraz skorzystać z konsultacji lekarskich, dietetycznych oraz sportowych. Wszystko dostępne za darmo i bez skierowania.
Akcja ma na celu ułatwienie społeczeństwu dostępu do specjalistów z zakresu kardiologii, dietetyki oraz trenerów sportowych, a także wykonanie szeregu podstawowych badań profilaktycznych. Wszystko w trosce o najważniejszy organ ludzkiego ciała – serce. Osoby odwiedzające miasteczko medyczne, zlokalizowane w pasażu centrum handlowego, będą mogły nie tylko bezpłatnie, ale przede wszystkim „od ręki” skorzystać ze wszystkich aktywności, jakie przygotowali dla uczestników organizator oraz partnerzy projektu „Zadbaj o swoje serce”.
W gabinecie EKG będzie można wykonać pełne, dwunastoodprowadzeniowe badanie, którego zapis będzie analizowany
w dwóch niezależnych gabinetach lekarskich. W ramach stanowiska Badań i Pomiarów sprawdzimy poziom cholesterolu, glukozy, wysokość ciśnienia tętniczego oraz obliczymy wskaźnik BMI. W strefie dietetycznej specjaliści przeprowadzą analizę składu ciała oraz podpowiedzą, jaka dieta będzie odpowiednia dla naszego serca. A to nie koniec atrakcji. W Strefie Aktywnego Serca wykwalifikowany trener doradzi, jakie sporty można uprawiać w domowym zaciszu oraz dlaczego warto codziennie spacerować.
„Zadbaj o swoje serce” to największa tego typu kampania w Polsce, organizowana nieprzerwanie od 10 lat w galeriach handlowych na terenie całego kraju. W ciągu każdego roku odwiedzamy aż 35 lokalizacji, co łącznie pozwoliło nam sprawdzić kondycję ponad 40 000 serc! Ta wyjątkowa inicjatywa została doceniona w obszarze działań na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki – projekt został laureatem VII edycji prestiżowego Plebiscytu Liderów Ochrony Zdrowia oraz zdobywcą pierwszej nagrody w cenionym plebiscycie Know Health w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”.
Głównym Partnerem akcji „Zadbaj o swoje serce” jest firma VP Valeant Sp. z o.o., Sp. j. odpowiedzialna za promocję nowego leku Cardiopirin*, który zapobiega zatorom i zakrzepom, czyli pomaga zmniejszyć ryzyko zarówno pierwszego jak i powtórnego zawału serca czy udaru niedokrwiennego mózgu. Organizatorem projektu jest Telemedycyna Polska S.A. lider w zakresie teleopieki kardiologicznej w Polsce. W zakresie konsultacji dietetycznych projekt wspiera Naturhouse, lider światowy w zakresie reedukacji żywieniowej, a o dobrą formę uczestników projektu zadba Technogym – producent sprzętu sportowego i partner Strefy Aktywnego Serca.