Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska utrzymała zasadnicze założenia decyzji środowiskowej dla bocheńskiego łącznika. Niektóre z zapisów zostały jednak uchylone i zastąpione bardziej restrykcyjnymi. Nie wpływają one jednak na przebieg inwestycji.
Jak podano w zawiadomieniu, decyzją z 7 grudnia Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska uchylił częściowo decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie z 19 lipca 2016 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy łącznika autostradowego w Bochni.
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska dokonał zmian merytorycznych, które dotyczą m.in. zakresu prac związanych z nadzorem przyrodniczym, środków minimalizujących negatywny wpływ na środowisko, warunków usuwania drzew i krzewów, zakresu kwestii koniecznych do zidentyfikowania na etapie ponownej oceny oddziaływania na środowisko – informuje Monika Jakubiak-Rososzczuk, rzecznik prasowa Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Jak podaje Radio Kraków, Zarząd Dróg Wojewódzkich, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie musiał przedstawić projekt do oceny środowiskowej. „Przy czym ponowna ocena dotyczyć będzie: lokalizacji budowy zaplecza, niwelety terenu, szczegółowego projektu odwodnienia projektowanej drogi w tym wskazania lokalizacji i parametrów urządzeń oczyszczających i zbiorników retencyjnych, rozmieszczenia i charakterystyki zastępczych nasadzeń zieleni w stosunku 1:1 do planu wycinki oraz sposobu zagospodarowania stref najścia przy przejściach dla zwierząt” – czytamy cytowanym przez radio oświadczeniu GDOŚ.
W pozostałej części decyzję środowiskową utrzymano w mocy. Oznacza to, że inwestor może wybudować drogę zgodnie z wariantem nr 1 (na zdjęciu oznaczony czerwono).
Na tym etapie postępowanie odwoławcze przed GDOŚ zostało zakończone. Ewentualne złożenie skarg może zainicjować postępowanie przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym.