52 nowe zadania wniosła do projektu budżetu Komisja rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów. Mają one pochłonąć w sumie 2,8 mln zł, które zdjęto z 11 zaplanowanych już zadań. Żadne jednak nie zostało wykreślone.
Zmiany zostały przegłosowane większością 5 głosów przy wstrzymującym się. Pod koniec grudnia podczas sesji budżetowej rada miasta będzie głosować nad wszystkimi poprawkami.
Zestawienie propozycji zmniejszenia wydatków inwestycyjnych do projektu budżetu na 2017 rok, wnioski Komisji Budżetowej z 14 grudnia
[pozycja – nazwa zadania w projekcie budżetu – kwota zapisana projekcie budżetu – proponowana kwota do zdjęcia – pozostaje – uzasadnienie]
1. Budowa trasy północno-zachodniej – etap II – 5,2 mln zł – 496 tys. zł – 4,704 mln zł – Wynik przetargu wskazuje na niższą kwotę.
2. ul. Kącik – budowa parkingu dla samochodów osobowych – 500 tys. zł – 450 tys. zł – 50 tys. zł – Brak projektu. Pozostała kwota przeznaczona na projekt.
3. ul. Nowy Świat – przebudowa drogi – 200 tys. zł – 80 tys. zł – 120 tys. zł – Wniosek Komisji Komunalnej o przeznaczenie 80 tys. na nową nakładkę na ul. Galasa.
4. „ul. Dołuszycka – przebudowa drogi wraz z budową kanalizacji opadowej etap I” – 800 tys. zł – 200 tys. zł – 600 tys. zł – Będzie wpisana w WPF.
5. ul. Górska – przebudowa drogi – 300 tys. zł – 100 tys. zł – 200 tys. zł – Wniosek z Komisji Komunalnej o przeznaczenie 45 tys. na chodnik Zalesie Dolne i 55 tys. nakładkę asfaltową na ul. Węgierskiej.
6. ul. Brodzińskiego – boczna – remont drogi – 150 tys. zł – 100 tys. zł – 50 tys. zł – Zadanie bez dokumentacji projektowo-kosztorysowej, stąd pozostała kwota na przygotowanie takiego dokumentu.
7. ul. Podgórca – przebudowa drogi – 100 tys. zł – 50 tys. zł – 50 tys. zł – Zadanie bez dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Pozostała kwota na przygotowanie takiego opracowania w szerszym zakresie (propozycja nowego opisu): „Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy drogi, tj. ul. Podgórca w części stanowiącej łącznik pomiędzy ul. Brodzińskiego i ul. Wyspiańskiego, o długości ok. 60 mb. Zadanie obejmuje budowę drogi dwukierunkowej z nową podbudową i nawierzchnią asfaltową, budowę chodnika, utwardzenie pobocza lub budowę muru oporowego, budowę odwodnienia i oświetlenia ulicznego”. Sugeruje się również uwzględnienie w tej kwocie dodatkowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, dotyczącej pozostałej części ul. Podgórca, a obejmującej remont chodnika i wymianę nawierzchni asfaltowej.
8. „Szkoła Podstawowa Nr 4 – remont dachu nad salą gimnastyczną (przy udziale Starostwa Powiatowego)” – 250 tys. zł – 125 tys. zł – 125 tys. zł – Inwestycja powinna być sfinansowana przy 50% partycypacji Starostwa Powiatowego.
9. „Termomodernizacja i modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej” – 930 tys. zł – 800 tys. zł – 130 tys. zł – Brak przygotowanego audytu termoenergetycznego Hali Gazaris. Pozostała kwota na audyt – wniosek z Komisji Komunalnej o przeznaczenie 50 tys. na budowę łącznika ul. Krzęczków i ul. Ogrodowa.
10. ul. Oracka – przebudowa i remont sieci kanalizacji opadowej – 250 tys. zł – 120 tys. zł – 130 tys. zł – Na dł. 60 kanalizacja będzie przebiegać chodnikiem, reszta w nowej drodze, której nie wypada poprawiać.
11. Rewitalizacja Placu ks. Antoniego Czaplińskiego – 350 tys. zł – 300 tys. zł – 50 tys. zł – Brak przygotowanego projektu. Pozostała kwota na projekt.
Suma zdjętych środków: 2 mln 821 tys. zł
————————————————
Zestawienie nowych propozycji do projektu budżetu na 2017 rok:
[pozycja – nazwa nowego zadania lub zadania istniejącego, którego kwota zostanie zwiększona – proponowana kwota – uzasadnienie]
1. ul. Galasa, wykonanie nakładki – 80 tys. zł – wniosek Komisji Komunalnej
2. ul. Zalesie Dolne, wykonanie chodnika – 45 tys. zł – wniosek Komisji Komunalnej
3. ul. Węgierska, wykonanie nakładki – 55 tys. zł – wniosek Komisji Komunalnej
4. Budowa łącznika ul. Krzęczków i ul. Ogrodowa – 50 tys. zł – wniosek Komisji Komunalnej
5. ul. Karasia boczne, projekt oświetlenia – 20 tys. zł – wniosek mieszkańców
6. ul. Chodenicka, utwardzenie pobocza i wykonanie krawężników – 20 tys. zł – Dokończenie rozpoczętej już inwestycji
7. ul. Chodenicka, budowa części chodnika w stronę Raby – 40 tys. zł – Poprawa bezpieczeństwa pieszych poruszających się ulicą Chodenicką
8. os. Chodenice, budowa kanalizacji opadowej – 600 tys. zł – „Kosztorys budowy 4,5 mln, przeciwdziałanie zalewaniu posesji mieszkańców i niszczenia ich mienia przez groźnie osuwiska. Problem zalewania powtarzający się od wielu lat, kilka nieruchomości zostało opuszczonych przez właścicieli. Zapisanie tego zadania w budżecie umożliwi aplikowanie o środki zewnętrzne na jego wykonanie z programu „Infrastruktura i środowisko Działanie 2.3 Gospodarka Wodno-ściekowa”.”
9. ul. Frycza, wykonanie drogi – 200 tys. zł – Dodatkowa kwota do już zapisanych 400 tys. w projekcie budżetu – wykonanie w całości inwestycji
10. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa chodnika ul. Krakowskie Przedmieście – 25 tys. zł – Na długości ok. 200 mb (od drogi dojazdowej do kościoła w kierunku ul. Nowy Świat). Zadanie obejmuje również miejscowe wzmocnienia skarp na poboczach i przesunięcia słupów energetycznych
11. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa przebudowy łącznika ul. Brodzińskiego i ul. Wyspiańskiego – 25 tys. zł – Na wysokości dojazdu do kościoła. Zadanie obejmuje przebudowę zatoki parkingowej, remont chodnika, wymianę podbudowy i nawierzchni asfaltowej drogi, przebudowę słupa oświetleniowego
12. ul. Kręta, utwardzenie pobocza i uzupełnienie oświetlenia – 50 tys. zł – Utwardzenie pobocza poprawi bezpieczeństwo i jakość poruszania się pieszych po tej drodze
13. ul. Majora Bacy, wykonanie utwardzenia wokół pomnika i zmiana roślinności w jego otoczeniu – 20 tys. zł – Dbałość o wizerunek pomnika bocheńskiego bohatera i zabezpieczenie przed zniszczeniem. Jest to wizytówka miasta podczas corocznych memoriałowych biegów im. Majora Bacy
14. ul. Pisza, rozbudowa sieci wodociągowej – 60 tys. zł – Wniosek mieszkańców, projekt wykonany w 2016 roku
15. ul. Pisza, rozbudowa sieci sanitarnej – 110 tys. zł – Wniosek mieszkańców, projekt wykonany w 2016 roku
16. ul. Pisza, rozbudowa sieci opadowej – 80 tys. zł – Wniosek mieszkańców, projekt wykonany w 2016 roku
17. ul. Majora Bacy i ul. Targowa, rów odwadniający – 30 tys. zł – Brak spadku powoduje zaleganie i gnicie wody
18. Remont chodnika ul. Dębcza z sięgaczami – 60 tys. zł – Dodatkowa kwota do już zapisanych w budżecie 20 tys. zł na rozszerzenie zakresu zadania
19. Wymiana nakładki asfaltowej na ul. Węgierskiej – 30 tys. zł – 55 tys. które jest proponowane jest kwotą za niską aby zakończyć całkowicie wymianę nakładki
20. Położenie nakładki asfaltowej na łączniku drogowym pomiędzy ul. Zalesie dolne, a ul. Dąbrowskiego – 60 tys. zł – Wymieniony odcinek, łącznika drogowego wykonany jest z betonu, który obecnie jest w złym stanie – konieczne jest położenie nakładki asfaltowej. Mieszkańcy na zebraniach osiedlowych wielokrotnie upominali się o położenie nakładki asfaltowej
21. Przebudowa chodnika, od pos. 43 przy ul. Widok do pos. 76 przy ul. Dąbrowskiego – 40 tys. zł – Jest to ruchliwe skrzyżowanie, ul. Sądecka – ul. Widok – ul. Dąbrowskiego i dlatego dla bezpieczeństwa pieszych konieczne jest wykonanie remontu chodnika w/w odcinka
22. Wykonanie projektu przykrycia rowu odwadniającego, oraz wykonanie kolektora, przy ul. Witosa od pos. 38 do pos. 40 i przy pos. 52 – 33 tys. zł – Przykrycie kolejnego odcinka fosy przy ul. Witosa zakończy tą inwestycje na ul. Widok
23. Wykonanie remontu rowu odwadniającego, przy ul. Kurów od pos. 32 do pos. 36 – 35 tys. zł – Od lat zarząd osiedla Kurów zgłaszał tę inwestycję do propozycji Budżetu Miasta
24. Wykonanie II etapu sieci wodociągowej przy ul. Urszuli Wińskiej – 50 tys. zł – Wykonanie II etapu sieci wodociągowej pozwoli na dalszą budowę sieci wodociągowej, niezbędną w tym rejonie miasta
25. Wykonanie oświetlenia ulicznego ul. Grabskiego według projektu wykonanego w 2016 r. – 20 tys. zł – Na osiedlu Kurów na 13 ulicach brakuje oświetlenia ulicznego, wykonanie oświetlenia na ulicy Grabskiego poprawi bezpieczeństwo i komfort użytkowania
26. Wykonanie oświetlenia ul. Kurów do pos. 93 – 101 według projektu wykonanego w 2016 r. – 40 tys. zł – j.w.
27. Wykonanie projektu oświetlenia ul. Urszuli Wińskiej od strony ul. Kurów – 6 tys. zł – j.w.
28. Wykonanie projektu oświetlenia ul. Spiska – 6 tys. zł – j.w.
29. Wykonanie projektu oświetlenia ul. Kurów od pos. 60c do 58 – 6 tys. zł – j.w.
30. Wykonanie projektu chodnika przy ul. Kurów od pos. 51-53 – 15 tys. zł – Wykonanie projektu pozwoli w przyszłości na wykonanie chodnika niezbędnego na tym odcinku ul. Kurów
31. Wykonanie projektu łącznika drogowego pomiędzy ul. Sądecką a ul. Murowianka – 45 tys. zł – Wykonanie projektu łącznika drogowego ułatwi w przyszłości przemieszczania się mieszkańców os. Jana na południową część Bochni, a mieszkańcom os. Kurów, os. Uzbornia ułatwi dostęp do przedszkola, szkoły, kościoła
32. ul. Brzozowa boczna, wykonanie projektu wod-kan ok. 300 m – 10 tys. zł – Sieć wod-kan została wybudowana na ul. Brzozowej do ostatniego domu.10 lat temu powstała droga boczna już jest częściowo zamieszkała, kilka domów jest na ukończeniu, jak również zaczynają się budować następne. Mieszkańcy nie posiadają dostępu do wody i korzystają z szamb, od kilku lat wnioskują o budowę sieci wod-kan.
33. Projekt chodnika wokół centrum Smykowa (wraz z przykryciem rowów odwadniających) – 40 tys. zł – W związku z nasilającym się ruchem do Strefy Gospodarczej przez Smyków zadanie to powinno być wykonane, jak proszą mieszkańcy ze względów bezpieczeństwa
34. Dokończenie dokumentacji na wykonanie odwodnienia i nakładki asfaltowej na ul. Gąsiorka wraz z przeniesieniem słupa energetycznego – 5 tys. zł – Aby zadanie mogło zostać wykonane przygotowaną do tej pory dokumentację należy nieco zmodyfikować w związku z możliwością przestawienia słupa energetycznego, co jest warunkiem właścicieli jednej z posesji aby wyrazili zgodę na przebieg instalacji odwadniającej. W innym przypadku należałoby wykonywać przepompownię, co znacznie podrożyłoby inwestycję. Kwestia projektu tej drogi ciągnie się od ponad 2 lat, a ponieważ teraz udało się ze wspomnianymi właścicielami działki wynegocjować wstępne porozumienie, sprawa nie może być przeciągana i powinna być szybko zakończona, tak aby w roku 2018 można było przystąpić do realizacji inwestycji, o co mieszkańcy zabiegają od wielu, wielu lat
35. Wykonanie projektu łącznika ul. Kolejowa – ul. Bielawskiej – 30 tys. zł – Wniosek mieszkańców
36. Dokończenie rewitalizacji otoczenia przed wejściem do Przedszkola nr 6 na os. św. Jana – 45 tys. zł – Należy dokończyć rozpoczętą 2 lata temu modernizację otoczenia przed wejściem do budynku
37. Ułożenie nakładki asfaltowej na ok. 120 m drogi Brzeźnicka boczna, wzdłuż bloku nr 55c w kierunku kapliczki – 110 tys. zł – Zadanie to ma na celu dokończenie asfaltowania dróg miejskich na nowym osiedlu przy ul. Brzeźnickiej
38. Zakup laptopa do sali narad – 3 tys. zł – Wniosek radnych
39. Remont chodnika ul. Modrzejewskiej – 50 tys. zł – Wniosek mieszkańców
40. Budowa oświetlenia na ul. Kolanowskiej wg wykonanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej – 40 tys. zł – Projekt gotowy do realizacji. Bezpieczeństwo mieszkańców
41. Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy oświetlenia na ul. Krzęczków boczna (niedokończona droga od posesji nr 109d do ul. Urbana) – 10 tys. zł – Bezpieczeństwo mieszkańców
42. Wykonanie ok. 100mb. nakładki asfaltowej na ul. T. Jakubowskiego od ul. Legionów do Przedszkola i Gimnazjum nr 2 – 75 tys. zł – Po pracach związanych z instalacją wodociągową, remontem w rejonie gimnazjum i obecnych związanych z budową siłowni na powietrzu, nawierzchnia jest zniszczona i wymaga naprawy
43. Wykonanie ok 60 mb. chodnika i remontu drogi na ul. Legionów Polskich (odnoga do bloku nr 28) – 100 tys. zł – Na tym odcinku tym brak jest chodnika, prowadzącego do sześciu bloków, droga wykonana jest na płytach, wymaga naprawy
44. Wymiana zniszczonych lamp oświetlenia zewnętrznego na Os. Niepodległości, szczególnie przy ul. Legionów Polskich 6, 10, 14, 16 i przy ul. T. Jakubowskiego 3, 6,8,14 – 100 tys. zł – Słupy są w bardzo złym stanie, skorodowane u podstawy stanowią zagrożenie bezpieczeństwa, a oprawy kompletnie nie dają użytecznego światła. Niektóre z lamp mogą być remontowane
45. Wykonanie dokumentacji drogi i chodnika na ul. Gen. Turkowskiego – 30 tys. zł – Zadanie wykonania drogi planowano na rok 2015, jednak ze względu na budowę kolejnych bloków i połączenie z kolejnym etapem drogi KN2 zrezygnowano z zadania. Aktualnie zaplanowana kontynuacja drogi KN2, finalizowana budowa bloków pozwalają na przygotowanie budowy drogi
46. Wymiana zniszczonych lamp oświetlenia zewnętrznego na Os. Windakiewicza – 50 tys. zł – Szczególnie przy placu zabaw od strony budynku nr 18. Zmiana lokalizacji lampy posadowionej w ciągu pieszych na środku chodnika po płn stronie tego budynku
47. Wymiana zniszczonych lamp oświetlenia zewnętrznego na Os. Słonecznym – 50 tys. zł – Szczególnie dotyczy rejonu budynków przy ul. Pod Lipką 5 i ul. św. Leonarda
48. Wykonanie projektu drogi ul. E. Kwiatkowskiego od pos. 8 – 12 – 20 tys. zł – Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszali potrzebę dokończenia ul. Kwiatkowskiego
49. Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy ul. Wyspiańskiego – 40 tys. zł – Zadanie obejmuje budowę nowych chodników i wymianę chodników już istniejących, w części wymianę podbudowy oraz wymianę nawierzchni asfaltowej drogi, przebudowę oświetlenia ulicznego
50. Budowa oświetlenia na ul. Pachuty wg wykonanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej – 25 tys. zł – Projekt gotowy do realizacji. Bezpieczeństwo mieszkańców
51. Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy oświetlenia na: ul. ks. Kuca (od ul. Brodzińskiego), ul. św. Pawła Apostoła, ul. Podgórca – boczna, ul. Nowy Świat (na odcinku pomiędzy ul. Brodzińskiego i ul. Wyspiańskiego) – 20 tys. zł – Braki w oświetleniu ulicznym konieczne do uzupełnienia. Bezpieczeństwo mieszkańców
52. ul. Kręta, przebudowa schodów – wykonanie projektu – 12 tys. zł – Konieczność przebudowy schodów, schody są strome, niebezpieczne i nie posiadają zjazdu dla wózków
Suma: 2 mln 821 tys. zł