Zaraz po Wielkanocy rozpocznie się przebudowa kilometrowego odcinka autostrady A4 na trasie Kraków – Tarnów, w miejscu placu poboru opłat w Staniątkach. 11 kwietnia będą ustawiane tablice informujące kierowców o zastępczej organizacji ruchu i pojawią się czasowe zawężenia jezdni przed i za punktem poboru opłat. Zastępcza organizacja ruchu zostanie wprowadzona 18 kwietnia..
Od 18 kwietnia ruch na A4 w Staniątkach, zarówno w kierunku Tarnowa jak i Krakowa odbywał się będzie dwoma pasami, jednak nie tymi co teraz tylko przez plac punktu poboru opłat. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/godz. Jezdnie A4 natomiast zostaną wyłączone z ruchu i na nich prowadzone będą prace. Taka sytuacja potrwa do 4 maja.
Od 4 maja do 22 maja ruch od strony Tarnowa w kierunku Krakowa odbywał się będzie tylko jednym pasem. Ruch z Krakowa w kierunku Tarnowa dwoma pasami. W związku z tymi utrudnieniami postawione zostaną dodatkowe tablice informacyjne o możliwości objazdu drogą krajową nr 94.
Od 22 maja do 6 czerwca ruch na A4 w obydwu kierunkach odbywał się będzie dwoma pasami, ale cały czas po placu poboru opłat.
Od 7 czerwca na 5 dni na odcinku ok. 200 metrów będzie zawężona jezdnia od strony Tarnowa w kierunku Krakowa do 1 pasa ruchu. Na jezdni kierunku Kraków – Tarnów dostępne dla ruchu pozostaną dwa pasy. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest na połowę czerwca 2017 r.
W trakcie przebudowy wymieniona zostanie nawierzchnia, dostosowane spadki podłużne i poprzeczne autostrady do dopuszczalnych prędkości na tego typu drogach, zlikwidowane zostanie odwodnienie. Przebudowa poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego i płynność jazdy. Plac po zlikwidowanym punkcie poboru opłat będzie odgrodzony i wykorzystywany do zarządzania autostradą i celów ratownictwa.
Zakres robót obejmuje:
– wykonanie robót rozbiórkowych: (frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno, rozbiórka podbudowy z betonu, rozbiórka odwodnienia liniowego na fundamencie żelbetowym, demontaż barier betonowych, demontaż znaków drogowych),
– profilowanie i zgęszczenie podłoża,
– wykonanie warstwy z mieszanki niezwiązanej w podłożu ulepszonym,
– wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego,
– wykonanie podbudowy z mieszanki niezwiązanej,
– wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego,
– ułożenie siatki z geosyntetyku,
– wykonanie nawierzchni z mieszanki mastyksowo-grysowej SMA,
– wykonanie nawierzchni z kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej,
– wykonanie docelowego oznakowania poziomego jezdni materiałami grubowarstwowymi,
– montaż oznakowania pionowego tymczasowego i docelowego, słupków prowadzących,
– montaż znaków kilometrowych i hektometrowych na słupkach
Koszt przebudowy wynosi 8 mln 986 tys. zł, a wykona ją do połowy czerwca 2017 r. konsorcjum Berger Bau.