Jak skonfigurować telefon, by mógł przyjmować płatności

Terminal płatniczy w telefonie pozwala przyjmować płatności od klientów niezależnie od miejsca dokonywania transakcji. To wygodne rozwiązanie, z którego teraz można korzystać bez konieczności instalowania dodatkowych urządzeń. Co należy zrobić, aby było to możliwe?

Czego potrzebujesz do przyjmowania płatności za pomocą telefonu?

W badaniu „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021” 64% ankietowanych wskazało kartę płatniczą jako najchętniej wybieraną formę płatności. Polacy najczęściej za jej pomocą opłacają zakupy w centrach handlowych oraz sklepach wielkopowierzchniowych.[1] Warto jednak wiedzieć, że obecnie dostępne są nowoczesne rozwiązania, dzięki którym można wykorzystać smartfon jako terminal płatniczy, i to bez żadnych dodatkowych urządzeń – wystarczy tylko specjalna aplikacja. Pozwala ona na przyjmowanie w dowolnym miejscu płatności kartą, telefonem lub innymi urządzeniami mobilnymi, a także poprzez skanowanie kodu QR. Tego typu transakcje są bezpieczne, pieniądze natychmiast trafiają na konto przedsiębiorcy, a klient otrzymuje potwierdzenie płatności na pocztę mailową lub w wiadomości SMS.

Jak skonfigurować terminal płatniczy w telefonie?

Największą zaletą aplikacji pozwalającej przyjmować płatności za pomocą smartfona jest wygoda. Aby mieć terminal płatniczy w telefonie nie są potrzebne żadne dodatkowe urządzenia. Sama obsługa aplikacji również nie sprawia trudności. Wystarczy tylko wprowadzić kwotę płatności, by móc ją przyjąć. Następnie klient przykłada kartę do tylnej strony telefonu i gotowe – po zatwierdzeniu pieniądze natychmiast pojawiają się na koncie firmowym. Dzięki aplikacji klient może dokonać transakcji za pomocą wszystkich bezstykowych kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych Visa oraz Mastercard zgodnych ze standardem EMV. Oprócz tego pozwala ona na przyjmowanie płatności przy użyciu portfeli mobilnych oraz innych gadżetów z funkcją NFC. Jeśli klient nie posiada wymienionych wyżej kart, może zrealizować transakcję za pomocą kodu QR.

W jakich branżach sprawdzi się terminal w telefonie?

Terminal płatniczy w telefonie pozwala na przyjmowanie płatności w dowolnym miejscu. Dzięki temu to rozwiązanie sprawdzi się doskonale m.in. w przypadku taksówkarzy, firm kurierskich, freelancerów, biznesów działających sezonowo, foodtrucków czy osób sprzedających towary np. na targowiskach. Zaletą jest w tym przypadków również brak oddzielnego urządzenia wymagającego stałego podłączenia do sieci. W ten sposób możliwe jest przyjmowanie płatności od klientów w najwygodniejszy dla nich sposób.

Jakie korzyści niesie terminal w telefonie?

Według danych gromadzonych przez Narodowy Bank Polski, w ostatnim kwartale 2021 roku w obiegu pozostawało w naszym kraju 43,3 mln kart płatniczych. Dokonano z ich pomocą ogółem 2,1 mld transakcji. Informacje pochodzące z sektora bankowego wykazały, że przeprowadzono 1,9 mld transakcji bezgotówkowych, czyli o 25% więcej. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.[2] Na podstawie tych danych można wnioskować, że transakcje kartami płatniczymi cieszą się coraz większą popularnością, warto więc taką możliwość zaoferować swoim klientom. Jeśli prowadzisz swój biznes w ruchu bądź sezonowo, zajmujesz się transportem towarów lub osób i chcesz zapewnić różne formy płatności w Twojej firmie, terminal płatniczy w telefonie może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Aplikacja jest prosta w obsłudze i gwarantuje bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji. Z jej pomocą przyjmiesz płatności kartą czy dokonywane za pomocą urządzeń mobilnych. W praktyce oznacza to, że klienci będą mogli płacić za Twoje usługi i towary w preferowany przez nich sposób. W ten sposób budujesz pozytywny wizerunek swojej marki jako nowoczesnego przedsiębiorstwa i zwiększasz szanse, że zadowoleni klienci w przyszłości do Ciebie wrócą i będą polecać Twoją firmę innym.

 

[1] https://www.wib.org.pl/wp-content/uploads/2021/10/211021-badanie-Platnosci-bezgotowkowe-oczami-Polakow-2021.pdf

[2] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_04_2021.pdf