Prowadzenie firmy w branży e-commerce na profesjonalnym poziomie wymaga dobrej znajomości dostępnych rozwiązań, aby w sprawny i kompleksowy sposób odpowiedzieć na potrzeby współczesnych klientów. Korzystanie z platform takich jak Allegro to świetna okazja, aby dotrzeć ze swoją ofertą do większej ilości odbiorców (i potencjalnych kupujących), jednak należy liczyć się z tym, że źle zarządzany sklep nigdy nie uzyska znacznej przewagi nad konkurencją, której nie brakuje w sieciowych marketplace.
Wniosek nasuwa się sam – sprawne zarządzanie e-sprzedażą to klucz sukcesu oraz absolutna konieczność, dlatego żaden przedsiębiorca nie powinien bagatelizować tego, jak istotne jest wprowadzenie nowoczesnych narzędzi do własnego sklepu. Jedną z podstaw jest tu sprawdzony program do obsługi Allegro, który pozwoli utrzymać wysokie standardy obsługi zamówień, a jednocześnie pozwolić łatwo i wygodnie zarządzać firmą z poziomu wielu kanałów sprzedaży. Typów oprogramowania dostępnego na rynku jest wiele, jednak jednym z najbardziej atrakcyjnych wyborów w tej kategorii jest system Apilo, którego elastyczna, modułowa budowa oraz pakiet profesjonalnych rozwiązań jest świetną odpowiedzią na potrzeby współczesnego e-sprzedawcy.
Co zyskuje się przez program do obsługi Allegro?
Rosnąca sprzedaż oraz większa ilość kanałów sprzedaży (zarówno dodatkowych kont Allegro, jak i zupełnie innych platform i sklepów internetowych), stopniowo powoduje nawarstwienie obowiązków. Manualna obsługa zamówień jest wysoce nieefektywna, a w wielu przypadkach wręcz niemożliwa – żaden profesjonalny e-sprzedawca nie powinien pozostawać przy takim trybie pracy zbyt długo. Jeśli firma się rozwija, warto utrzymać ten dynamiczny wzrost i jak najszybciej wprowadzić konkretne rozwiązania, które pomogą w podjęciu dalszych kroków budowania działalności w e-commerce. Jedną z najistotniejszych kwestii jest tu dobry program do obsługi Allegro, gdyż przekłada się on na odczuwalną oszczędność czasu przy każdym zamówieniu, pozwalając sprzedawcy poświęcić więcej uwagi istotniejszym obowiązkom i nie tracić pieniędzy na nowych pracowników.
Z pewnością bardzo wyraźną zmianą, na jaką pozwoli system Apilo, jest kompleksowa automatyzacja, która redukuje większość rutynowych procedur do poziomu zaledwie kilku kliknięć – nawet jeśli wcześniej stanowiły dość skomplikowane, wielopunktowe czynności. Jest to ogromne ułatwienie, które nie tylko pozwala zaoszczędzić czas, ale i czyni cały proces o wiele sprawniejszym i bardziej precyzyjnym, podnosząc ogólne standardy e-sklepu. Nie jest to jednak wszystko. Apilo umożliwia skorzystanie ze zróżnicowanych opcji integracji, pozwalając zarządzać dowolną ilością kont Allegro, a także innymi kanałami i oprogramowaniem z jednego widoku. Dostępnych integracji jest wiele – warto zaznajomić się z nimi osobiście, odwiedzając stronę Apilo lub korzystając z darmowego, 21-dniowego okresu próbnego tego oprogramowania.
Rezultaty wprowadzonych zmian z pewnością nie umkną uwadze kupujących. Automatyczny kontakt e-mail, a także o wiele sprawniejsza obsługa zamówień to duży atut, który może prowadzić do większej ilości pozytywnych ocen wystawianych w serwisie. W branży e-commerce, gdzie zaufanie klienta to kwestia kluczowa, dobre opinie i wiarygodna reputacja sklepu niemal zawsze prowadzą do wyraźnego wzrostu sprzedaży, z czego zdecydowanie warto skorzystać.
Jakie funkcje system Apilo może zaoferować sprzedawcom na Allegro?
Skalę korzyści, jakie zapewnia stosowanie Apilo we własnym e-sklepie, najłatwiej zobrazować poprzez przedstawienie konkretnych funkcji zapewnianych przez system. Jako program do obsługi Allegro, Apilo zapewnia między innymi:
- szybką aktualizację danych,
- dostęp do wyspecjalizowanego managera aukcji Allegro,
- wiele profesjonalnych modułów,
- nieprzerwane wsparcie i nowe aktualizacje,
- liczne możliwości w zakresie integracji z innymi platformami i oprogramowaniem e-commerce.
Szczególną uwagę warto poświęcić funkcjom zapewnianym przez Manager Allegro w Apilo, gdyż to właśnie to narzędzie pozwala na sprawne zarządzanie zamówieniami w tym serwisie. Sprzedawcy korzystający z systemu Apilo mogą liczyć na:
- dostęp do pełnego zakresu informacji w jednym widoku,
- łatwe filtrowanie zamówień,
- wsteczna kompatybilność pobierania zamówień,
- pobieranie danych do faktury oraz danych wysyłkowych,
- dostęp do informacji o rozliczonych zamówieniach,
- dostęp do szczegółowych logów zamówienia,
- automatyczna aktualizacja statusu zamówienia oraz informacji o przesyłce w Allegro,
- automatyczne powiadomienia e-mail dla klientów,
- zarządzanie ofertami z poziomu Managera Allegro,
- automatyczna aktualizacja cen oraz ilości produktów,
- automatyczne wznawianie ofert,
- operacje hurtowe na ofertach,
- łatwa edycja aukcji,
- automatyczne łączenie aukcji z magazynem produktów Apilo,
- kopiowanie aukcji pomiędzy kontami Allegro,
- masowa edycja wybranych pól,
- obsługa produktyzacji Allegro,
- mapowanie kurierów Allegro do metod wysyłki w Apilo,
- możliwość łączenia wielu zamówień klienta w jedno,
- możliwość wystawienia dokumentu sprzedaży,
- automatyczne druki listów przewozowych,
- śledzenie statusu nadanej przesyłki,
- zaawansowane zarządzanie cenami (moduł cenników),
- możliwość generowania raportu paczek opóźnionych,
- pobieranie opinii klientów,
- i wiele więcej.
Jak widać, jest to kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje potrzeby każdego e-sprzedawcy. Jest to natychmiastowe wsparcie w standardowych obowiązkach, a także świetne narzędzie do długoterminowego usprawnienia funkcjonowania firmy. Łącząc wiele kont Allegro oraz innych kanałów sprzedaży w łatwą w zarządzaniu sieć, otwiera się prostą drogę do dalszego budowania marki nie tylko na samym Allegro, ale i pozostałych platformach e-commerce. Krok po kroku, korzystanie z profesjonalnego oprogramowania jest kluczem do finansowego oraz marketingowego sukcesu w branży, wymaga to jednak szczegółowego planowania. Apilo z pewnością silnie przyczyni się do postępu w licznych aspektach e-działalności, dlatego warto wprowadzić zapewniane przez ten system rozwiązania do własnej firmy.