Mając profil na PUE ZUS można składać wnioski i generować dokumenty z danymi ze swojego konta. A wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu. To, jak korzystać z funkcji PUE można dowiedzieć się podczas dyżurów telefonicznych – 13 i 27 grudnia. Dyżury organizuje tarnowski oddział ZUS.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) to kompleksowy e-urząd, który udostępnia przez internet dane zapisane na indywidualnym koncie ubezpieczonego. Pozwala składać wnioski i otrzymywać odpowiedzi drogą elektroniczną bez wizyty w urzędzie.
Ubezpieczeni mogą sami tworzyć elektroniczne dokumenty z wybranymi danymi, które są potrzebne w banku czy urzędzie. W taki sposób można przygotować informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń, wysokości podstawy wymiaru składek, przerwach w pracy lub członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego. Dokument jest potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Instytucja, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, może je zweryfikować on-line w udostępnionej przez ZUS wyszukiwarce.
W czasie dyżuru telefonicznego będzie można dowiedzieć się m. in. w jaki sposób:
• zarejestrować się na profilu Platforma Usług Elektronicznych (PUE),
• sprawdzić swoje dane w ZUS,
• wysłać do nas pisma,
• sprawdzić stan swoich spraw,
• wysłać potwierdzenie swoich danych na maila,
• odbierać od nas odpowiedzi, potwierdzenia, decyzje.
Dyżury odbędą się 13 i 27 grudnia 2022 r. w godzinach od 10:00 do 13:00 pod numerem telefonu 14 632 76 73.