Czym jest audyt  SEO i dlaczego warto go przeprowadzić?

Prowadzisz swoją firmę, a strona internetowa to jej nieodzowny element? Na pewno chcesz, aby było to miejsce atrakcyjne dla użytkowników. Ważne jest dobre pozycjonowanie, które zapewni Ci odpowiedni odbiór. Aby dostosować witrynę do Twoich oczekiwań oraz do wymagań wyszukiwarki Google, warto rozpocząć współpracę z profesjonalistami, którzy na samym początku podejmą się bardzo ważnego audytu SEO. Czy wiesz, czym jest audyt SEO? Dlaczego warto podjąć się audytu SEO dla swojej strony internetowej? Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO i jakie rodzaje audytów możemy wymienić? Sprawdź te i inne informacje w poniższym artykule!

  1. Audyt SEO — co to?
  2. Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?
  3. Kiedy przeprowadzić audyt SEO?
  4. Jakie typy audytu SEO wyróżniamy?
  5. Audyt SEO strony internetowej — elementy, które poddaje się ocenie podczas audytu

Audyt SEO — co to?

Audyt SEO to nic innego, jak analiza witryny WWW. Uwzględnia ona wszystkie czynniki, które mają realny wpływ na pozycjonowanie stron WWW. Audyt daje możliwość sprawdzenia parametrów konkretnej witryny, a także rzetelną ocenę jej potencjału w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google. 

Dodatkowo audyt SEO daje możliwość oceny treści oraz fraz kluczowych, które zamieszczone są na stronie, widoczności strony na różnych urządzeniach, optymalizacji technicznej witryny oraz prędkości ładowania. Decydując się na audyt, właściciel dowie się, które strony zewnętrzne zawierają linkowanie do jego witryny.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?

Zastanawiasz się, czy warto przeprowadzić audyt SEO? Odpowiedź jest jedna — warto! Oto kilka argumentów przemawiających za:

  • oszczędność czasu — analiza trwa niedługo, najszybsza opcja to jedynie 90 sekund;
  • uzyskanie informacji, czy strona internetowa jest zoptymalizowana w sposób poprawny;
  • oszczędność pieniędzy — pozwala podjąć się faktycznie przynoszących zyski czynności bez topienia pieniędzy w tym, co nie przynosi żadnych pozytywów firmie;
  • uzyskanie fachowych podpowiedzi oraz wskazówek, które wspomogą właściciela strony w dążeniu do jeszcze lepszej witryny.

Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Zastanawiasz się, kiedy przeprowadzić audyt pod kątem SEO? Twoja strona WWW może wymagać audytu już na samym początku swojego funkcjonowania. Kompleksowy audyt pozwoli ustalić rzetelny plan działania. Warto też od samego początku współpracować z profesjonalistami w tej dziedzinie. Audyt strony internetowej przeprowadzony przez fachowców pozwoli uzyskać informacje, takie jak szybkość ładowania strony czy odpowiednia ilość fraz kluczowych. Jeśli prędkość ładowania strony będzie zbyt niska, bardzo możliwe, że część użytkowników po prostu zrezygnuje z wchodzenia na nią.

Audyty SEO polecane są także właścicielom stron, które działają już od jakiegoś czasu na rynku. Proces ten nie różni się od tego, który wykonuje się w przypadku nowych stron. Darmowy audyt to ciekawa opcja, jeśli jednak strona będzie wymagała dalszej pracy, lepszym wyborem będzie zatrudnienie profesjonalnej ekipy do wykonania audytu SEO. Ile kosztuje audyt SEO? Często są to kwoty rzędu kilkudziesięciu/kilkuset złotych, które warto wydać, aby uzyskać fachowo przeprowadzony audyt SEO oraz możliwość dalszego doskonalenia witryny.

Jakie typy audytu SEO wyróżniamy?

Analiza strony internetowej może zostać przeprowadzona na kilka sposobów. Profesjonalny audyt SEO to trzy typy:

  • audyt SEO online automatyczny — wykonywany przy użyciu mniej lub bardziej profesjonalnych narzędzi,
  • audyt manualny — najbardziej czasochłonny i pracochłonny, wykonywany ręcznie,
  • audyt automatyczno-manualny — jest połączeniem dwóch poprzednich typów. 

Audyt Twojej strony internetowej może być podzielony także przez wzgląd na obszary, jakie obejmuje:

  • audyt on-site – skupia się na budowie strony, jej projekcie, dostępności i treści;
  • audyt off-site – skupia się na autorytecie strony;
  • audyt core web vitals — tutaj bierze się pod uwagę wytyczne Google skupiające się na wskaźnikach internetowych;
  • audyt techniczny — obejmuje tematy techniczne, np. budowę strony;
  • audyt jakości contentu — wiąże się ze sprawdzeniem jakości treści, długości i struktury, a poza tym słów kluczowych i wszystkiego, go ma związek z contentem;
  • audyt konkurencji — zadanie tego rodzaju audytu to wskazanie różnic, jakie występują w przypadku firm z tej samej branży.

Audyt SEO strony internetowej — elementy, które poddaje się ocenie podczas audytu

Jakie elementy powinien zawierać audyt SEO? Przede wszystkim ocenie poddawane są:

  • ocena tytułu,
  • ocena widoczności strony w wyszukiwarce,
  • ocena meta descriptions,
  • ocena nagłówków,
  • ocena adresu WWW strony,
  • ocena słów kluczowych na stronie,
  • ocena strony pod względem instrukcji dla robotów,
  • ocena szybkości ładowania strony,
  • ocena linkowania wewnętrznego strony;
  • ocena grafik wykorzystanych na stronie,
  • ocena pod kątem unikalności treści.

Jak widać, jest sporo elementów do oceny, dlatego audyt to nie jest zabawa, a poważne zagadnienie, do którego warto podejść w odpowiedni sposób. Audyt może być pierwszym i najpoważniejszym krokiem do tego, by dalej rozwijać swoją stronę internetową. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie https://www.sunrisesystem.pl/audyt-seo/.