W sobotę, w samo południe odbyła się przed Szybem Sutoris w Bochni, konferencja prasowa Marty Mrzygłód – kandydatki na Burmistrza Miasta Bochnia. Podczas swojego wystąpienia zaprezentowała założenia swojego programu wyborczego opartego między innymi o Strategię Rozwoju Miasta Bochnia na lata 2020-2030.
Kandydatka podczas konferencji kilkukrotnie podkreślała, że chciałaby zbudować bogate miasto, którego dobrobyt byłby oparty na działalności przedsiębiorców i turystach. Dodała, że program wyborczy Bochni zapisany jest w jej strategii.
Realizowali go mieszkańcy, radni, pracownicy jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta. Jaka jest wizja rozwoju miasta Bochnia? Mamy tam taki cytat: Bochnia miasto dla mieszkańców, inwestujące w mieszkańców w jakość ich życia i możliwości rozwoju, miasto łatwe w obsłudze, wygodne i ekologiczne, miasto z dobrym klimatem dla biznesu i wyjątkową ofertą turystyczną. Miasto nowocześnie i partnersko zarządzane. To jest wizja rozwoju Bochni zawarta w tej strategii. Z kolei misja miasta Bochnia [przewiduje]: zapewnienie mieszkańcom Bochni jak najlepszych warunków życia, pracy, wypoczynku i rozwoju, a odwiedzających ją gościom i turystom – jesteśmy przed Szybem Sutoris gdyż śpimy na soli – unikatowej oferty spędzania czasu wolnego – powiedziała Marta Mrzygłód.
Po konferencji prasowej podczas której głos zabrali kandydaci na radnych, Marta Mrzygłód odpowiedziała na kilka pytań skierowanych między innymi przez przedstawiciela naszego portalu. W rozmowie tej kandydatka na Burmistrza Bochni stwierdziła, że miasto się nie rozwija, jest w fazie stagnacji. Chciałabym, aby Bochnia nie była miastem jednodniowym, a weekendowym. Nie będzie miastem weekendowym, jeśli nie będzie mieć bazy noclegowej – powiedziała kandydatka na burmistrza Komitetu Stowarzyszenie Bocheńskie. Marta Mrzygłód skomentowała również fakt kandydowania Marka Rudnika (członek zarządu Powiatu Bocheńskiego) na Burmistrza Bochni oraz obecnego włodarza miasta – Stefana Kolawińskiego do Rady Powiatu Bocheńskiego.