Spoty reklamowe w 2025, czym powinny się wyróżnić?

Działy marketingowe z każdym rokiem mają coraz trudniejsze zadanie. Regularnie powstają nowe, kreatywne pomysły na spoty reklamowe, przez co, żeby się wyróżnić, konieczne jest znalezienie ciekawych, innowacyjnych rozwiązań. Czym powinny charakteryzować się spoty reklamowe w 2025 roku, by przykuć uwagę odbiorców?

Sztuczna inteligencja — stąpanie po cienkiej linii

Opanowanie odpowiedniego wykorzystywania sztucznej inteligencji będzie kluczem dla działów marketingowych w 2025 roku. Dziś AI wykorzystywane jest w wielu kampaniach reklamowych, co samo w sobie nie jest niczym złym. Sztuczna inteligencja to niezwykle przydatne narzędzie, które może znacząco usprawnić pracę, więc naturalne jest, że używa się jej, tworząc spoty reklamowe.

Używając sztucznej inteligencji, stąpamy jednak po bardzo cienkiej granicy. Przekroczenie jej może oznaczać utratę autentyczności w oczach odbiorców. Dlatego znalezienie złotego środka będzie tym, czym powinny wyróżniać się dobre spoty reklamowe w nowym roku.

Warto na to zwrócić szczególną uwagę po 2024 roku. W nim wiele firm eksperymentowało ze sztuczną inteligencją, wykorzystując ją coraz szerzej w produkcji materiałów. Użycie jej w mało wyszukany sposób może jednak prowadzić do utraty zaufania ze strony konsumentów i potencjalnych partnerów. Ci coraz częściej zwracają uwagę na treści tworzone przez sztuczną inteligencję. Dlatego sztuką będzie użycie AI w sposób na tyle subtelny, że tylko bardzo wyćwiczone oko zauważy, że treści powstały z jej użyciem.

Dobry spot to taki, który pasuje do kanału nadawczego

Dziś spoty reklamowe nie są opracowywane jedynie z myślą o telewizji. Treści trafiają na różnorodne kanały w mediach społecznościowych, gdzie charakterystyka odbiorców znacząco się różni. Inny materiał sprawdzi się na LinkedInie, gdzie użytkownicy szukają dłuższych, bardziej szczegółowych treści, inny na TikToku, gdzie liczy się umiejętność przyciągnięcia uwagi w jak najkrótszym czasie.

Widać to po nowych badaniach i raportach, które pokazują jasno, że konsumenci coraz częściej rezygnują z tradycyjnej telewizji. Zamiast tego stawiają na streaming i media społecznościowe, które wygrywają wyższą dostępnością, czy mnogością funkcji, na które telewizja nie może sobie pozwolić. Z tego powodu skupienie się na innych kanałach może być kluczem do sukcesu spotu reklamowego.

Autentyczność i kreatywność — skok po zasięgi to droga donikąd

Popularne powiedzenie „nieważne jak o Tobie mówią, liczy się tylko to, żeby po prostu mówili” nie ma już zastosowania. Szczególnie w dobie mediów społecznościowych, które stały się jednym z najskuteczniejszych i najbardziej efektywnych kanałów nadawczych dla reklamodawców.

Spoty, którym będzie brakowało autentyczności, a także ciekawej, kreatywnej treści, niezależnie od wygenerowanego zasięgu, niekoniecznie okażą się korzystne w dalszej perspektywie. Krótkoterminowy sukces może odbić się na długofalowych planach, gdyż nie przyciągnie tylu zaangażowanych odbiorców. Kluczem w tych czasach jest z kolei zbudowanie bazy klientów, którzy utożsamiają się z marką, co jest coraz trudniejsze ze względu na szalejący konsumpcjonizm i ogromną konkurencję na rynku.

Sprawdź pełną ofertę Krótkie Formy – produkcja filmów reklamowych