R. Najbarowski: droga Śródmiejska powinna powstać

Dziesiątki nowych miejsc parkingowych mogłyby powstać w Bochni, gdyby wybudowano drogę Śródmiejską. Zmniejszyłyby się też korki na ul. Kazimierza Wielkiego. Te argumenty słyszy się w Bochni już od kilku lat. Ostatnio jednak temat odżył.

Okazuje się, że niedawno oddana do użytku obwodnica północno-zachodnia Bochni nie rozwiązuje problemu korków w centrum. Dlatego, zdaniem Ryszarda Najbarowskiego, przewodniczącego rady miejskiej w Bochni, należy wrócić do sprawy drogi Śródmiejskiej. – Zawsze byłem zwolennikiem budowy drogi Śródmiejskiej jako że widzimy, jakie problemy komunikacyjne, jak duże korki występują na ul. Kazimierza Wielkiego. Twierdzę, że jest to znakomite rozwiązanie, które by w dużym stopniu odciążyło centrum miasta od korków.

Zdaniem przewodniczącego rady miejskiej oraz stowarzyszenia Bochnia i Ziemia Bocheńska Razem, z którego Ryszard Najbarowski się wywodzi, droga Śródmiejska oraz ul. Kazimierza Wielkiego powinny być drogami jednokierunkowymi. – Przykładowo w kierunku Krakowa ul. Kazimierza Wielkiego, w przeciwnym kierunku ulica Śródmiejska, pozwoliłoby to na zajęcie na drugim pasie jezdni mnóstwa miejsc parkingowych.

Ryszard Najbarowski postuluje, żeby jak najszybciej przystąpić do przygotowania projektu drogi Śródmiejskiej. A co o sprawie myśli burmistrz Bogdan Kosturkiewicz? – Koncepcja ta jest przewidziana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o tym, kiedy realizacja tej drogi nastąpi, zależy od radnych, którzy mogą wystąpić z wnioskiem o wprowadzenie tej pozycji do budżetu. A co do mojej opinii na ten temat, uważam że jest wiele inwestycji bardziej potrzebnych do realizacji – mówi burmistrz.

Przebieg drogi Śródmiejskiej budzi kontrowersje, ponieważ przewiduje on poprowadzenie ulicy skarpą wzdłuż Parku Uzbornia. Obecnie miejsce to jest oazą spokoju.

There are 6 comments

  1. Brawo Panie Przewodniczący!Wiadomo Burmistrz jest przeciw bo to nie od niego wyszło.Jakie ma On ważniejsze zadania do realizacji? Budowa 3m dróżek na prowincji bo to się liczy u wyborców?Mam jedno ale- nie wolno budować dróg z założenia jednokierunkowych bo to cios dla mieszkańców tych ulic i sklepów. Przy nowych drogach jest dostatecznie wiele miejsca na niezależne parkingi.A oazy spokoju w Bochni należy zabudowywać aby nie były wizytówką w złego słowa znaczeniu.

  2. juz o tym pisalem i pisze jeszcze raz rozwiazaniem wszelkich problemow komunikacyjnych jest maksimum drog jednokierunkowycha

  3. Do ,,adam d”- proszę o podanie uzasadnienia tej tezy.Dla mnie jest to rozwiązanie nieracjonalne chyba , że co 50 m będzie możliwość włączenia się na przeciwległy kierunek ale ile tych łączników musiałoby powstać i za jaką cenę . innym przypadku następuje niepotrzebne nabijanie km.

  4. niemal połowa mieszkańców Bochni mieszka na wschód od placu targowego. Zjazd i wyjazd z obwodnicy na wysokości wiaduktu nad ul. Brzeźnicką
    w dużym stopniu ograniczył by ruch samochodowy w centrum miasta

  5. brawo panie najbarowski wreszcie jakies konkrety a nie deptaki przy solnej. tylko jeszcze zeby doszlo do realizacji, mam nadzieje ze nastepny burmistrz tego dokona

  6. Wybudowana namiastka drogi KN2 nic nie odciążyła ruchu w centrum Bochni- korki jak były tak są nadal !!!
    Jedyna szansa na poprawę to ulica Śródmiejska !!!!
    Poprzecznych łączników na odcinku od Gipsowej do Trudnej można zrobić 3 albo nawet 4 (Parkowa, św.Marka, Bukowskiego, Górska).
    Deptakami pieszymi powinny zostać Kącik , Sądecka i Rzeźnicka.
    Ul. Sródmiejska powinna zaczynać i kończyć się rondami – przy skrzyż.Gipsowej z Kazimierza Wlk. i skrzyż. Floris z Trudną.
    Jakby Cholewa posłuchał Lysego ze Sródmiejską to ten problem byłby już od dawna rozwiązany. No i pewnie dalej byłby burmistrzem Cholewa a nie ten doktorek.