Dziesiątki nowych miejsc parkingowych mogłyby powstać w Bochni, gdyby wybudowano drogę Śródmiejską. Zmniejszyłyby się też korki na ul. Kazimierza Wielkiego. Te argumenty słyszy się w Bochni już od kilku lat. Ostatnio jednak temat odżył.
Okazuje się, że niedawno oddana do użytku obwodnica północno-zachodnia Bochni nie rozwiązuje problemu korków w centrum. Dlatego, zdaniem Ryszarda Najbarowskiego, przewodniczącego rady miejskiej w Bochni, należy wrócić do sprawy drogi Śródmiejskiej. – Zawsze byłem zwolennikiem budowy drogi Śródmiejskiej jako że widzimy, jakie problemy komunikacyjne, jak duże korki występują na ul. Kazimierza Wielkiego. Twierdzę, że jest to znakomite rozwiązanie, które by w dużym stopniu odciążyło centrum miasta od korków.
Zdaniem przewodniczącego rady miejskiej oraz stowarzyszenia Bochnia i Ziemia Bocheńska Razem, z którego Ryszard Najbarowski się wywodzi, droga Śródmiejska oraz ul. Kazimierza Wielkiego powinny być drogami jednokierunkowymi. – Przykładowo w kierunku Krakowa ul. Kazimierza Wielkiego, w przeciwnym kierunku ulica Śródmiejska, pozwoliłoby to na zajęcie na drugim pasie jezdni mnóstwa miejsc parkingowych.
Ryszard Najbarowski postuluje, żeby jak najszybciej przystąpić do przygotowania projektu drogi Śródmiejskiej. A co o sprawie myśli burmistrz Bogdan Kosturkiewicz? – Koncepcja ta jest przewidziana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Decyzja o tym, kiedy realizacja tej drogi nastąpi, zależy od radnych, którzy mogą wystąpić z wnioskiem o wprowadzenie tej pozycji do budżetu. A co do mojej opinii na ten temat, uważam że jest wiele inwestycji bardziej potrzebnych do realizacji – mówi burmistrz.
Przebieg drogi Śródmiejskiej budzi kontrowersje, ponieważ przewiduje on poprowadzenie ulicy skarpą wzdłuż Parku Uzbornia. Obecnie miejsce to jest oazą spokoju.
Brawo Panie Przewodniczący!Wiadomo Burmistrz jest przeciw bo to nie od niego wyszło.Jakie ma On ważniejsze zadania do realizacji? Budowa 3m dróżek na prowincji bo to się liczy u wyborców?Mam jedno ale- nie wolno budować dróg z założenia jednokierunkowych bo to cios dla mieszkańców tych ulic i sklepów. Przy nowych drogach jest dostatecznie wiele miejsca na niezależne parkingi.A oazy spokoju w Bochni należy zabudowywać aby nie były wizytówką w złego słowa znaczeniu.
juz o tym pisalem i pisze jeszcze raz rozwiazaniem wszelkich problemow komunikacyjnych jest maksimum drog jednokierunkowycha
Do ,,adam d”- proszę o podanie uzasadnienia tej tezy.Dla mnie jest to rozwiązanie nieracjonalne chyba , że co 50 m będzie możliwość włączenia się na przeciwległy kierunek ale ile tych łączników musiałoby powstać i za jaką cenę . innym przypadku następuje niepotrzebne nabijanie km.
niemal połowa mieszkańców Bochni mieszka na wschód od placu targowego. Zjazd i wyjazd z obwodnicy na wysokości wiaduktu nad ul. Brzeźnicką
w dużym stopniu ograniczył by ruch samochodowy w centrum miasta
brawo panie najbarowski wreszcie jakies konkrety a nie deptaki przy solnej. tylko jeszcze zeby doszlo do realizacji, mam nadzieje ze nastepny burmistrz tego dokona
Wybudowana namiastka drogi KN2 nic nie odciążyła ruchu w centrum Bochni- korki jak były tak są nadal !!!
Jedyna szansa na poprawę to ulica Śródmiejska !!!!
Poprzecznych łączników na odcinku od Gipsowej do Trudnej można zrobić 3 albo nawet 4 (Parkowa, św.Marka, Bukowskiego, Górska).
Deptakami pieszymi powinny zostać Kącik , Sądecka i Rzeźnicka.
Ul. Sródmiejska powinna zaczynać i kończyć się rondami – przy skrzyż.Gipsowej z Kazimierza Wlk. i skrzyż. Floris z Trudną.
Jakby Cholewa posłuchał Lysego ze Sródmiejską to ten problem byłby już od dawna rozwiązany. No i pewnie dalej byłby burmistrzem Cholewa a nie ten doktorek.