Grupa ośmiu nauczycieli wiśnickiego „Plastyka” przebywała na początku października w Dijon (Region Burgundii-Francja) w ramach programu Leonardo da Vinci.
Tytuł projektu, w którym biorą udział wiśniccy nauczyciele to „Internat drugi dom ucznia – tworzenie optymalnych warunków do wychowania młodych artystów plastyków”.
W ramach realizacji projektu nauczyciele z Plastyka uczestniczyli w spotkaniach/wykładach zorganizowanych przez władze Dijon: w Ratuszu, Rektoracie, Radzie Regionalnej Regionu Burgundii, gdzie poznali system oświatowy obowiązujący we Francji, metody zapobiegania patologiom, sposoby kontaktowania się z rodzicami uczniów.
Ważnym elementem było spotkanie z polskimi uczniami uczącymi się w Liceum Europejskim im. Ch. De Gaulle w Dijon. Uczniowie ci wyjeżdżają do Francji po wygraniu Konkursu Burgundzkiego ( na mocy porozumienia o współpracy w dziedzinie edukacji między Wojewodą Małopolskim a Przewodniczącym Rady Regionalnej Regionu Burgundia).
W trakcie pobytu w szkołach francuskich:Lycée Européen Charles de Gaulle w Dijon, Lycée de la Céramique w Longchamp Lycée de la Pierre et du Batiment „Les Marcs d`Or” w Dijon zrealizowano podstawowe cele projektu. Nauczyciele wymienili się doświadczeniami a także programami wychowawczymi, profilaktycznymi i planami pracy internatów szkolnych, obserwowali zajęcia, głównie pedagogiczne w trzech liceach, stworzyli synergię pomiędzy dziedzinami edukacji i kształcenia zawodowego (artystycznego – wrażliwości artystycznej) z jednej strony a wychowaniem i opieką (młodego człowieka) z drugiej strony, a także podnieśli znajomość języka francuskiego.
Jak zaznacza Elżbieta Kucybała, dyrektor Liceum Plastycznego projekt przyczynił się do stworzenia programu innowacyjnego (programu wychowawczego szkoły z internatem) służącemu: eliminowaniu niekorzystnych zachowań wśród młodzieży; poprawie bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego oraz możliwości twórczego zagospodarowania, młodym plastykom, wolnego czasu.