Wciąż nie wiadomo, kiedy powiat bocheński będzie miał nowego rzecznika praw konsumenta. Przypomnijmy, w czerwcu rada powiatu odwołała z tego stanowiska Małgorzatę Szczeparę (ona sama wcześniej złożyła dymisję). Jak mówi starosta Jacek Pająk, mimo wakatu konsumenci powiatu bocheńskiego mają się do kogo zgłaszać. Funkcjonuje bowiem biuro rzecznika praw konsumentów.
– Sprawy związane z prowadzeniem spraw konsumentów są zabezpieczane przez Starostwo Powiatowe w Bochni w postaci zarówno pracy biura rzecznika konsumentów. Rolą biura jest rejestracja, bieżąca korespondencja, informowanie stron o przysługujących możliwościach działania. Kwestia reprezentacji prawnej interesów konsumentów jest realizowana przez oddelegowanych ze starostwa pracowników merytorycznych biura obsługi prawnej – mówi starosta.
Biuro Rzecznika Praw Konsumenta obsługuje jedna osoba, zaś interesy konsumentów w sądzie reprezentują dwie osoby.