Bocheńskie Starostwo Powiatowe skutecznie realizuje zadania publiczne określone w przepisach prawa i zapewnia profesjonalną obsługę klienta – wynika z faktu przyznania urzędowi certyfikatu ISO 9001:2008 i certyfikatu IQNet, które uzupełniają certyfikat ISO.
Procedura certyfikacyjna trwała ponad rok. Wymagała wdrożenia systemu zarządzania jakością, przeprowadzenie auditu wewnętrznego, diagnozy oraz badań satysfakcji klientów i pracowników urzędu. Oprócz tego pracownicy jednostki przeszli szereg szkoleń m.in. z systemu zarządzania, czy komunikacji wewnętrznej.
– Wdrożenie systemu zarządzania jakością ma przede wszystkim na celu usprawnienia działań naszego urzędu, poprawę świadczenia usług oraz lepsze dopasowanie jakości usług do wymagań, potrzeb i oczekiwań klientów – mówi Paweł Burkowicz pełnomocnik ds. zarządzania jakością.
Przyznany urzędowi certyfikat ważny będzie przez 3 lata. W tym czasie prowadzony będzie nadzór nad systemem. O odnowienie certyfikatu starostwo będzie mogło się ubiegać po trzech latach od daty jego nadania.
Wprowadzenie certyfikacji możliwe było dzięki uczestnictwu starostwa w projekcie „ISO dla Obszarów Metropolitalnych”.