Jak zdobyć pieniądze unijne na działalność organizacji pożytku publicznego – o tym będzie mowa podczas szkolenia organizowanego w parafii św. Pawła Apostoła w Bochni.
Stowarzyszenie Rodzina Kolpinga, działające przy parafii, organizuje m.in. porady prawne, a teraz chce wspomóc tych, którzy bezinteresownie działają na rzecz drugich. Zgłoszenia przyjmowane są dzisiaj do godz. 16.00.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1 – Podstawy fundraisingu – droga do skutecznego pozyskiwania funduszy
Efekty: uczestnicy będą potrafili budować podstawy strategii fundraisingowej organizacji i stosować zasadę dywersyfikacji źródeł przychodów, będą rozumieli zasady tworzenia stanowiska pracy dla fundraisera i układania z nim relacji służbowych, będą znali ponad 20 metod zbierania funduszy oraz specyfikę dialogu z darczyńcami i sponsorami wraz z czynnikami, które decydują o sukcesie w poszukiwaniach funduszy.
Dzień 2 – Public relations i kampanie społeczne – budowanie relacji z otoczeniem
Cel szkolenia: zapoznanie uczestników z zasadami kreowania, planowania i realizacji kampanii społecznych. Nabycie umiejętności budowania zespołu projektowego ds. kampanii i kierowania nim oraz pozyskiwania partnerów zewnętrznych: mediów, sponsorów, patronów. Poznanie narzędzi biznesowych przydatnych w pracy organizacji pozarządowej.
Dzień 3 – Sponsoring – jak zdobyć wielu stałych i hojnych darczyńców biznesowych
Efekty: Uczestnicy będą potrafili stworzyć listę potencjalnych sponsorów i napisać dla nich ofertę sponsorską. Nauczą się panowania nad stresem w kontakcie osobistym, prowadzenia rozmów i zawierania partnerstw oraz podtrzymywania i pogłębiania relacji z firmami. Będą znali zasady etyczne obowiązujące przy współpracy z biznesem.
Dzień 4 – Planowanie fundraisingu
Efekty: Absolwenci szkolenia będą rozumieć, jak złożonym procesem jest zmiana kultury organizacyjnej, jaka musi nastąpić, gdy opinie i oczekiwania darczyńców stają się codziennym elementem relacji organizacji z otoczeniem. Dowiedzą się, jak tę zmianę wprowadzić i utrzymać dla stabilizacji finansowej organizacji. Będą potrafili kreować kampanie fundraisingowe, które przynoszą trwałe i powtarzalne efekty finansowe.
Szkolenie kończy się testem wiedzy z zakresu treści przekazanych w jego trakcie, którego zdanie uprawnia do otrzymania certyfikatu.