EPUAP – pierwszy krok ku e-administracji

Za pomocą platformy EPUAP wiele spraw urzędowych można załatwić przez internet. Działa ona od kilku tygodni. Czym jest i w czym pomaga?

Platformę www.epuap.gov.pl uruchomiło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Dzięki niemu można dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, złożyć wniosek o stypendium, o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych bądź prawa jazdy, a nawet wniosek o pozwolenie na budowę.

Jak mówi Grażyna Czado-Rąpała, naczelnik urzędu skarbowego w Bochni, to nowa jakość w e-administracji. Petent może różne sprawy załatwiać nie wychodząc z domu. Na pewno jest to początek nowej jakości, e-administracji – mówi Grażyna Czado-Rąpała.

Myślę, że to jest dobry pomysł. Internet jest już tak rozwinięty, że przydałaby się możliwość załatwienia takich spraw. Nie wymaga to chodzenia do każdego urzędu z osobna i rozmawiania ze smutnymi paniami, które tam siedzą – uważa zwolenniczka systemu EPUAP.

Niesie to ze sobą parę niebezpieczeństw. Podajemy tam swoje dane i nie daj Boże może to zostać niedobrze zabezpieczone i takie dane mogą po prostu pouciekać – uważa sceptyk.

Aby móc korzystać z e-administracji, trzeba zarejestrować się w systemie www.epuap.gov.pl, a następnie osobiście dokonać potwierdzenia w urzędzie skarbowym lub starostwie. Dotąd w systemie zarejestrowało się ok. 30 osób z Bocheńszczyzny.