Bochnia i Nowy Wiśnicz chcą się wspólnie promować. Zdaniem ich gospodarzy potencjał turystyczny obu miast może się przełożyć na wzrost liczby turystów.
Małgorzata Szczepara, wiceburmistrz Bochni, uważa że warto pomyśleć o wspólnej promocji nieodległych od siebie atrakcji.
Motywem, który prowadzi promocję Bochni, jest kopalnia soli. Natomiast w Wiśniczu jest położony zamek Kmitów i Lubomirskich i stanowi on na pewno magnes możliwości, które mogą przyciągnąć ewentualnie turystów, czyli zwielokrotnią tę siłę pozyskiwania turystów dla tego terenu – mówi Małgorzata Szczepara.
O tym, że Bochnia powinna nawiązać porozumienie z gminą Nowy Wiśnicz, zdecydowali radni, pozytywnie opiniując projekt uchwały podczas ostatniej sesji.
Bochnia i Nowy Wiśnicz miałyby wspólnie występować na targach, wydawać wspólne foldery, prowadzić razem kampanie w mediach. Brane jest pod uwagę utworzenie portalu internetowego, promującego walory obu gmin.