Edward Sitko – nowy prezes RPK: Wydajemy na paliwo 1,8 mln a można o połowę mniej

Poranna kawa z nowym prezesem RPK – Edwardem Sitko.

There are 7 comments

  1. Brawo Panie Prezesie nareszcie zaczyna mówić ktoś z sensem.
    Pozwolę sobie ponowić pytanie jakie zadałem pod jednym z artykułów na tym portalu w grudniu. Kierowane ono było do ówczesnej Pani prezes rozbuduję troche to pytanie.
    Czy zasadnym był zakup przez Pana poprzednika (mam na myśli Pana K. Który kierował przedsiębiorstwem jeszcze przed Panią Osiką) tych żółtych starych autobusów które bardzo “kopcą” szczególnie 2 te wysokie są nie przystosowane dla potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych i matek z dziećmi w wózkach. Aby się dostać do środka trzeba pokonać kilka bardzo wysokich stopni!!. Podobnie sprawa ma się z tymi miałymi bodajże BMC nie dość ze są mniejsze w ilości miejsc siedzących od BUS-ów konkurencji,są niewygodne bo mają ciasne siedzenia tzn mało miejsca na nogi, to mają Jeden ale za to bardzo wysoki stopień trudny do pokonania przez osoby starsze, niepełnosprawne o matkach z dziećmi tutaj nie wspomnę bo w tych BMC czarno widzę full ludzi wózek z dzieckiem i ten wysoki stopień który prawie pokonać na kolanach jak to Pan trafnie ujął w „Porannej Kawie” Czy autobusy te były kupione z środków własnych spółki na ten czas wypracowanych, czy też na ten cel został zaciągnięty kredyt?? Jeżeli tak w jakiej wysokości i czy na przestrzeni czasu ten zakup uznaje Pan za konieczny, sensowny, pożyteczny, A może pieniądze wydane na te kilka autobusów można było inaczej efektywniej Głównie (mam tu na myśli te żółte „Ogórki -potocznie zwane przez pasażerów lub Bundeswerą z powodu informacji jakie ukazywały się w mediach ze zostały one zakupione w Niemczech i stały w hangarach uprzednio wykorzystywane przez jakąś tam jednostkę wojskową dla żołnierzy) wykorzystać??

    Panie prezesie koszt biletu w dwóch strefach 2,30 zł zakupiony u kierowcy + 40 gr czyli 2,70 zł Dlaczego te 40 gr. więcej przecież to odstrasza potencjalnego klienta pasażera. W sytuacji jaka mamy dużej konkurencji z strony alternatywnych przewoźników może warto zlikwidować tą opłatę dodatkową za zakup u Kierowcy, argumentacją niech będzie fakt ze owszem autobus troszkę dłużej stoi na przystanku minimalnie więcej spali w tym czasie paliwa, ale u Komunikacji BUS za przejazd płaci się przy wejściu tak samo jest w PKS i nikt tam nie pobiera dodatkowej opłaty bo to jest norma. Często korzystam z usług Krakowskiego MPK tam cena biletu całego jest owszem wyższa niż w Pana spółce bo 2,50 + dopłata za zakup u kierowcy +50 gr (do całego)+ 25 gr w przypadku zakupu biletu ulgowego Bilety ulgowe 2 rodzaje gminne i ustawowe cała gama biletów sieciowych, godzinnych, 24-o godzinnych i grupowych sprawia ze możemy skutecznie obniżyć sobie koszta poruszania się po tej aglomeracji.
    Krakowskie MPK realizuje programy unijne związane z poprawą komunikacji liczone w milionach Euro stary tabor autobusowy i tramwajowy zastępują nowoczesne przestronne niskopodłogowe pojazdy,a tutaj stary tabor polski zastępuje się starym, ale zagranicznym a koszty napraw z tego co Pan powiedział w rozmowie z Panem redaktorem są kolosalne bo sięgające nawet 90% wartości pojazdu… Panie prezesie w jakiej wysokości koszty ponosi spółka z tytułu wynajęcia zewnętrznej firmy do sprawdzania biletów, a może saldo jest dodatnie. Panowie mili kompetentni tylko mundurki gdzieś zniknęły…. Byłoby miło gdyby odpowiedział Pan na to pytania w komentarzach do tej informacji jak to niejednokrotnie czyniono, a może zainspirowałem Pana redaktora do zadania pytań jakie ja tutaj stawiam w kolejnej z Panem rozmowie która już została zapowiedziana. Powodzenia

  2. Prezes Sitko nie mże się spoufalić z załagoą, bo inaczej nikokgo nie zwolin, a tak też trzeba, jest oczywisty przerost zatrudnienia, moim zdaniem zlikwidować RPK i załozyć społkę od nowa na naowych zasadach

  3. prezes niech nie narzeka na prywaciarzy bo prywaciarze nie maja premii ani urlopów tak jak prezes będzie brał pieniądze

  4. nastepny pan przese bedzie ral rpk pod siebie i mysli o odbudowie bo widzi że prywaciaze maja i jeżdza ale prywaciaze maj ciezej jak pan bedzie mial poniewaz prywaciaze placa a od panstwa nie maja dotacji tak jak p prezes i szuka pan pieniedzy po gminach a pieniądze które p wójt obiecuje panu to sa z naszych podatków lepiej niech pan pilnuje tych lini które ma pan rentowne a nie szuka dalszej jazdy poniewaz pieniądze sa blisko tylko nie umnie ich pan przypilnowac, podaje panu przykład czemu pan zeszedl z lini która jezdzial na Bratucice jest tam ludzi bardzo dużo i pan wozil a teraz jesli weszła konkurencja to pan zrezygnowal a konkurencja sie cieszy i robi co chce z nami prosze o odpowiec na to pytanie a jak zauwazono to pan duzy przyklad bierze z prywaciarzy a potem pan narzeka na prywaciaarzy. tak ze prosze sbie oszczednosci szukac w miescie a nie na wsiach

  5. Panie Prezesie ma Pan poparcie po tym wystapieniu!
    Coś Panu świta w głowie, plusem jest to że w końcu ktoś zaczął kontrolować załogę również w nocy czują respekt i szacunek!

  6. ………a nasz Prezes niech żyje,niech żyje……… .
    TAK TRZYMAĆ PANIE PREZESIE.POZDRAWIAM.

  7. prywaciarze uprawiają wolną amerykankę, kilku z nich ma koncesje chyba za łapówki bo naruszają rozkłady jazdy i trasy, nie wydają biletów więc oszukują na podatkach itd itd !!!!!!
    w takich warunkach pracuje prezes i całe rpk. wypominacie rpk-owi dotacje ale jak trzeba przewieźć ludzi z zakładów z ostatniej zmiany w sobotę to gdzie lecicie ślamdać ?- oczywiście do rpk !!!
    bezpłatne bilety i ulgowe dobijają finanse rpk ale są potrzebne, bo emeryci i uczniowie nie maja kokosów. dlatego dotacja jest niezbędna, tak jak dotowanie uczelni kościelnych mimo że ludzie płacą składki na tacę. tego nie krytykujecie ,krytycy pożal się boże…