Czy ul. Krzeczowska zostanie zamknięta na czas budowy wiaduktu?

Projekt organizacji ruchu, jaki został złożony do zaopiniowania w starostwie przewiduje całkowite zamknięcie ul. Krzeczowskiej na czas budowy wiaduktu kolejowego. Można sobie wyobrazić, co by to oznaczało w kontekście planowanego włączenia ruchu z autostrady w tę właśnie ulicę.

Jak już informowaliśmy, przebudowa torów kolejowych obejmuje m.in. zastąpienie obecnego przejazdu kolejowego na ul. Krzeczowskiej wiaduktem. Ma to w założeniu usprawnić ruch w tamtym miejscu.

Ul. Krzeczowska zgodnie z wnioskiem miałaby być całkowicie zamknięta. Równocześnie miałaby być również zamknięta ul. Wodociągowa, w związku z modernizacją torów przez PKP. Zgodnie z propozycją projektanta ruch m.in. do Stalproduktu miałby być poprowadzony objazdem ulicą Brzeską, drogą krajową nr 4 do Rzezawy i przez jej centrum dalej do Krzeczowa i Bochni.

Z pomysłem zamknięcia ul. Krzeczowskiej kategorycznie nie zgadzają się władze powiatu oraz miasta. Uważamy, że przez cały okres budowy powinien być całodobowy przejazd. Powinien być wykonany bajpas albo droga technologiczna obok budowanego obiektu – mówi wicestarosta Tomasz Całka. O bezpieczeństwo kierowców mieliby dbać dróżnicy, którzy pilnowaliby opuszczania szlabanów.

Jest to operacja dość kosztowna, ale bez tego nie ma możliwości utrzymania właściwego ruchu zarówno do firmy Stalprodukt, jak również mieszkańcom ul. Krzeczowskiej – dodaje wicestarosta.

Drugi wariant zaproponowany przez projektanta przewiduje objazd ulicami: Trudną, Kraszewskiego, Regis, Konstytucji 3 Maja, Proszowską, Hutniczą, Wygoda i przez osiedle Karolina do ul. Krzeczowskiej. Też uważamy, że jest to objazd nierealny przy tak dużym natężeniu ruchu. Chociażby ze względu na to, że będzie zamknięta ul. Wodociągowa i niewykluczone, że również ul. Wygoda. To by sparaliżowało miasto na 2 lata – ocenia Tomasz Całka.

Władze powiatu chcą również, aby wykonawca zapewnił dojazd mieszkańcom posesji przyległych do wiaduktu. Zarząd powiatu wydał negatywną opinię do decyzji Polskich Linii Kolejowych na budowę przejazdu. Obecnie trwają rozmowy z inwestorem, z PKP, a także z firmą projektową, w sprawie uwzględnienia żądań powiatu.