Bocheńska kopalnia notuje nowe trendy wśród turystów. Dotychczas dominowały grupy zorganizowane, ostatnio jednak w czasie weekendów statystyki „podbijają” turyści indywidualni.
W ostatnich latach liczba turystów kopalni w Bochni spadła o ok. 2 procent. Teraz następuje wzrost do stanu pierwotnego. W pierwszym półroczu 2012 r. liczba turystów wyniosła 70 tysięcy i była o 2 tysiące większa niż w tym samym okresie roku 2011. To zasługa m.in. nowej trasy multimedialnej, uruchomionej jesienią ubiegłego roku.
Obecnie w kopalni obserwowany jest nowy trend w liczbie turystów indywidualnych. Notujemy bardzo duży wzrost odwiedzin kopalni w weekendy przez tzw. turystów indywidualnych. Są to na ogół rodziny z dziećmi. W tym momencie odnotowujemy, że jest to ponad tysiąc osób w weekend, co jest zasadniczym wzrostem do lat minionych, kiedy kopalnie odwiedzało w weekend ok. 200-300 osób – mówi Wojciech Martyka, dyrektor finansowy Uzdrowiska Kopalnia Soli Bochnia.
Według szacunków dyrekcji Uzdrowiska Kopalnia Soli Bochnia na koniec tego roku liczba turystów przekroczy 140 tysięcy.