Według deklaracji wicemarszałka Romana Ciepieli budowa łącznika miałaby ruszyć w 2014 r., o ile do tego czasu będą gotowe sprawy formalne. O tym m.in. rozmawiano na specjalnym posiedzeniu zarządu powiatu.
Zarząd Powiatu Bocheńskiego odbył posiedzenie z udziałem wicemarszałka województwa małopolskiego Romana Ciepieli, zastępcy burmistrza Miasta Bochnia Tomasza Przybyło, zastępcy dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział Kraków Andrzeja Kollbek, przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, dyrektora firmy projektowej Klotoida Mirosława Bajora. Głównym tematem posiedzenia Zarządu były sprawy związane z budową połączenia drogowego węzła autostradowego A4-Bochnia z drogą krajową nr 4, czyli tzw. łącznika.
Celem rozbudowanej formuły Zarządu jest miedzy innymi podsumowanie dotychczasowych działań związanych z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego polegającego na budowie łącznika – informował na wstępie Starosta Bocheński Jacek Pająk. W swoim wystąpieniu gospodarz powiatu podkreślił również, iż ma nadzieję, że projekt zostanie sfinalizowany poprzez uzyskania stosowanych pozwoleń w 2013 roku, aby w 2014 rozpocząć już budowę „łącznika” autostradowego.
Swoją deklarację wsparcia finansowego dla budowy łącznika podtrzymał również wicemarszałek województwa małopolskiego, który wspomniał również o wpisaniu łącznika do Programu Strategicznego Komunikacja i Transport Województwa Małopolskiego, oraz o nadchodzącym czasie podejmowania decyzji inwestycyjnych w związku z perspektywą nowego okresu programowania.
Możecie Państwo przyjąć wprost deklarację: jeżeli uzgodnienia i dokumentacja będzie gotowa to można rozpocząć inwestycję od 1 stycznia 2014 roku – mówił Roman Ciepiela wicemarszałek województwa małopolskiego.
Przypomnijmy, że wszelkie działania zmierzające do realizacji wyżej wspomnianego przedsięwzięcia rozpoczęły się w 2008 roku poprzez podpisanie umowy określającej zasady przygotowania inwestycji p.n. „Polepszenie drogowe planowanego węzła autostradowego A4 – Bochnia z drogą krajową nr 4”. Porozumienie zawarte zostało pomiędzy Województwem Małopolskim, Powiatem Bocheńskim i Miastem Bochnia.
Dla wariantu „łącznika” zaproponowanej przez Powiat Bocheński i Miasto Bochnia została opracowana koncepcja programowo-przestrzenna i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Ponadto propozycję budowy drogi w tej wersji zaakceptowała GDDKiA oraz PKP.