Już w grudniu rodzice dzieci mieszkających w rejonie PSP nr 5 w Bochni, które w roku szkolnym 2013/2014 rozpocząć mają naukę w klasach pierwszych, bądź w oddziałach przedszkolnych, otrzymali zaproszenia na styczniowe spotkanie do szkoły podstawowej nr 5.
W odpowiedzi na to zaproszenie, w czwartek 10 stycznia 2013 roku rodzice ze swymi pociechami przybyli do szkoły. Tradycyjnie, spotkanie w sali gimnastycznej rozpoczął dyrektor szkoły Jerzy Sumara, serdecznie witając wszystkich zgromadzonych oraz oznajmił cel: prezentację szkoły i jej osiągnięć. Następnie poprosił uczniów klasy III a na scenę, bowiem dzieci z tej klasy przygotowały dla swoich młodszych kolegów przedstawienie pt. „Kopciuszek”. Dzięki pięknej scenografii wykonanej przez nauczycielkę plastyki panią Agatę Kuftę-Pletty oraz wciągającej grze młodych, utalentowanych aktorów, wychowanków pani Bożeny Górnej-Setlak przyszli uczniowie mieli okazję przenieść się w cudowny, bajkowy świat. Uśmiechy na twarzach maluchów i gromkie brawa wyrażały radość i aprobatę.
Po spektaklu pani psycholog B. Wojciechowska z Ośrodka Terapii Poznawczej w Krakowie przedstawiła ofertę terapii stymulacji słuchowej Tomatisa.
Z kolei dyrektor Ewa Gardziel zachęciła przyszłych uczniów do „podróży po szkole” i do poszukiwania Kopciuszka.
Najmłodsze dzieci, które od września będą uczęszczać do oddziałów przedszkolnych, udały się do swoich sal, gdzie wraz z wychowawczyniami brały udział w różnych zabawach integracyjnych i wykonały pracę plastyczną.
Natomiast ich rodzice mieli w tym czasie możliwość poznania pani pedagog i logopedy oraz wysłuchania mini-wykładów na temat prawidłowości rozwojowych dzieci przedszkolnych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Na koniec rodzice wypełnili ankietę dotyczącą ich dzieci.
Potencjalni przyszłoroczni uczniowie klas pierwszych również wyruszyli na poszukiwanie Kopciuszka. Pod opieką nauczycieli udali się do sali audiowizualnej. Poznali przeznaczenie tego miejsca oraz mieli praktyczną możliwość zapoznania się z tablicą interaktywną. Po odczytaniu dzieciom listu od Kopciuszka, każde z dzieci otrzymało lizak (w pomarańczowym, czerwonym lub żółtym kolorze), dzięki temu dokonano losowego podziału na trzy mniejsze grupy, by łatwiej można było zwiedzać szkołę.
Każda grupa ze swoim opiekunem wyruszyła wyznaczoną trasą (śladami bucików w kolorze pomarańczowym, czerwonym lub żółtym) w poszukiwaniu zadań opracowanych przez Kopciuszka. Każdy zespół odwiedził w różnej kolejności: salę komputerową, bibliotekę oraz świetlicę. W sali komputerowej zostały przygotowanie dla dzieci gry i zabawy komputerowe oraz „cukierkowe medale”. W bibliotece był konkurs: „Odgadnij, jaka to bajkowa postać?” i nagroda Dyplom Przyjaciela Bajek. Natomiast w świetlicy dzieci wykonały maski Kopciuszka i królewicza, które zabrały sobie na bal.
Po zrealizowaniu wszystkich zadań trzy grupy pierwszaków oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych zebrały się w małej sali gimnastycznej, gdzie czekał Kopciuszek i wspólnie tworząc „pociąg” przybyły do dużej sali na bal karnawałowy.
W czasie, kiedy dzieci zwiedzały szkołę, trwało spotkanie rodziców przyszłych pierwszoklasistów z dyrektorem szkoły, podczas którego została zaprezentowana bogata oferta edukacyjna placówki, baza dydaktyczna oraz najciekawsze wydarzenia z życia szkoły, która w ubiegłym roku, w czerwcu, obchodziła 50-lecie swojego istnienia.
Dzień Otwarty w „piątce” zakończył się wspólną zabawą karnawałową prowadzoną przez DJ. Wszyscy- dzieci, rodzice i nauczyciele bawili się wyśmienicie w rytmie znanych przebojów, w przerwach popijając soczki i jedząc pyszne ciasteczka.
Na zakończenie spotkania dyrektor Jerzy Sumara podziękował wszystkim gościom za przybycie, a pracownikom szkoły, szczególnie pani Bożenie Górnej-Setlak, za trud włożony w organizację tego przedsięwzięcia. Przy realizacji różnych pracochłonnych zadań widoczna była życzliwa współpraca i zgodne współdziałanie wszystkich pracowników szkoły.
Bernadetta Nowak