Bochnia ma nową stronę internetową. Kosztowała ponad 26 tys. zł, a jej przygotowanie trwało 8 miesięcy. Skąd taka decyzja i co zmieniło się na lepsze – o tym w rozmowie z Maciejem Piątkiem, szefem promocji miasta.
Skąd decyzja o zmianie wyglądu strony miejskiej?
Dotychczasowa strona nie miała dobrego układu. Aktualności stanowiły główną treść każdego z działów, kalendarz imprez nie był dobrze wyeksponowany. Brakowało aktualizowanej na bieżąco i dostępnej na wszystkich platformach mapy, na której zaznaczone byłyby np. lokale gastronomiczne, baza noclegowa itp. Biorąc pod uwagę statystyki strony, gdzie 30% to odwiedziny z Bochni i okolic, a reszta z zewnątrz (unikalnych użytkowników mamy ok. 10 tys./m-c), postanowiłem że stronę zmienimy.
Na czym polegają korzyści z nowego układu w porównaniu do dotychczasowego?
Podstawowym założeniem jaki przyjęliśmy przy projektowaniu nowej odsłony Bochnia.pl było to, aby z każdego miejsca serwisu dało się przejść do innej dowolnej strony bez kilkukrotnego przeładowywania treści serwisu, co znacznie ułatwia nawigację i przyśpiesza szukanie odpowiednich treści.
Korzyści polegają też na łatwiejszym dostępie do kalendarza imprez. Został on wyeksponowany na stronie głównej serwisu jako jeden z ważniejszych jego elementów. W uproszczonej postaci znajduje się on, podobnie jak serwis pogodowy, na każdej podstronie.
Nowością jest także funkcja „newsletter” gdzie można zapisać się celem otrzymywania informacji z 3 dziedzin: wydarzenia i imprezy, aktualności, komunikaty Urzędu Miasta.
Co istotne, strona posiada teraz 3 wersje językowe (polską, angielską i niemiecką). Aktualności wyświetlane są w sposób zdecydowanie czytelniejszy.
Na mapie, aktualizowanej na bieżąco z wykorzystaniem technologii Google, można w łatwy sposób odnaleźć informacje potrzebne konkretnej grupie odbiorców. Łatwiejszy jest również dostęp do multimediów.
Ile trwały prace, jaki był ich koszt, jaki sposób wyłonienia wykonawcy, kto nim był?
Prace nad stworzeniem strony trwały ok. 8 miesięcy. Koszt to 26 445,00 zł. Firma została wyłoniona w drodze zapytania ofertowego. Wykonawcą strony jest Grupa Kreatywni.
W jaki sposób strona współistnieje z profilem miejskim na Facebooku?
Na stronie jest odnośnik do oficjalnego profilu miasta na Facebooku. Przy każdym artykule istnieje możliwość kliknięcia „facebookowego” „Lubię to”.
Dlaczego strona nie ma wersji mobilnej? Czy zamierza Pan to zmienić?
Myślę o wersji mobilnej, ale na razie nic nie chcę mówić, bo nie planuję tego na 100 procent. Rozważam też możliwość udostępnienia aplikacji mobilnej dla turystów i mieszkańców.